نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 19:51

شاخص بهره‌مندی از راه روستایی آسفالته در کردستان به ۷۵ درصد رسید

استاندار کردستان گفت: شاخص بهره‌مندی از راه روستایی آسفالته در کردستان با 11 درصد افزایش در دولت سیزدهم به ۷۵ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه امروز در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل در سنندج با تبریک هفته حمل و نقل، راهدار و رانندگان، اظهار داشت: مجموعه راهداری در خدمت به حوزه حمل و نقل ابعاد زیادی دارد و خرسندیم که امسال حمل و نقل ریلی به این ابعاد در استان کردستان اضافه شد.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه حوزه راهداری در بخش‌های احداث و مدیریت حمل و نقل همواره در مواقع مختلف زحمات متنوعی را بردوش دارد، افزود: این حوزه با تشکیل یک تیم منسجم آسایش را به مسافران هدیه می‌کنند.

وی تصریح کرد: مجموعه دستگاه‌های عمرانی، امدادی، راهداری، پلیس راه و راهور در کف میدان در حال خدمت‌رسانی هستند.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه در بخش زیرساخت حمل و نقل جاده‌ها عقب‌ماندگی قابل توجه داریم، افزود: در کردستان ترانزیت کالا  از محورهای اصلی و فرعی صورت می‌گیرد و این مسئله استهلاک جاده را بیشتر کرده که به مراقبت مستمر نیاز دارد.

استاندار کردستان در ادامه تکمیل کریدور شمالغرب را مهم‌ترین مطالبه از دولتمردان کشوری دانست و افزود: برای تکمیل این پروژه در استان به ارزش روز بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی تاکید کرد: در این موضوع حساسیت ملی را ایجاد کرده و تلاش می‌کنیم که همچون  دیگر پروژه‌های مهم در دولت سیزدهم به سرانجام برسد.

زارعی‌کوشا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کردستان در سالیان گذشته در خصوص ارزیابی تصادفات رانندگی و مرگ و میر ناشی از تصادفات در رتبه‌های آخر کشور قرار گرفته بود و بیشترین تلفات داشت.

استاندار کردستان تصریح کرد: طی دو سال گذشته تمرکز جدی به این موضوع شد و رتبه کردستان در سال گذشته از ۲۸ کشور به رتبه چهارم ارتقا یافت.

وی اضافه کرد: تلفات تصادفات جاده‌ای نیز طی هفت ماهه امسال در استان کردستان نسبت به میانگین کشوری ۲۰ درصد کاهش یافت.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه شاخص بهره‌مندی از راه روستایی آسفالته در کردستان در ابتدای دولت ۲۰ درصد زیر میانگین کشوری بود، افزود: این تفاوت اکنون به ۹ درصد رسیده و در حال حاضر این شاخص در کشور ۸۴ و در استان  ۷۵ درصد است.

استاندار کردستان از آسفالت بیش از ۳۱۰ کیلومتر راه روستایی طی دو سال گذشته خبر داد و افزود: این حجم کار نسبت به سال های قبل افزایش قابل توجه و چند برابری داشته است.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1611101

مهمترین اخبار ایران و جهان: