نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 17:50

فرمانده پدافند جنوب کشور: هجمه رسانه‌ای وسیعی برای تخریب نظام به کار گرفته شده است

فرمانده پدافند هوایی جنوب کشور گفت: دشمنان با هجمه روانی و رسانه‌ای گسترده و پرحجم و با بکارگیری تمام ابزار و امکانات به‌صورت مغرضانه سعی در تخریب اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف نظام دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، امیر سرتیپ دوم رضا کلهری فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب کشور امروز در همایش دو روزه دانش‌افزایی و قدرت نرم  آجا به میزبانی منطقه پدافند هوایی جنوب با حضور مسوولین لشکری و کشوری با اشاره به ارزش قدرت نرم، اظهار داشت: در زمان‌های گذشته بعضی کشورهای مداخله‌گر مانند بریتانیا در هندوستان و امثال این کشورها تسلط پیدا می‌کردند، می‌توانستند در طولانی مدت و تدریجی اخلاقیات، آداب و رسوم، فرهنگ، مذهب و زبان یک کشوری را تغییر دهند.

وی افزود: امروز این تسلط و اقدامات به شکل بسیار پیچیده، نامحسوس و خیلی سریع‌تر از گذشته بدون اینکه بتوان کشوری را متهم کرد، انجام می‌شود لذا در راستای قدرت نرم و امنیت سایبری باید دانش‌افزایی صورت گیرد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب کشور با تاکید بر اهمیت فضای‌مجازی، تصریح کرد: فضای مجازی یکى از برجسته‌ترین جنبه‌هاى جنگ نرم و جنگ‌هاى  نوپدید محسوب می‌شود که دشمنان با هجمه روانی و رسانه‌ای گسترده و پرحجم و با بکارگیری تمام ابزار و امکانات به‌صورت مغرضانه سعی در تخریب اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف نظام دارند.

امیر کلهری خاطرنشان کرد: گستره مفهوم جنگ نرم، وسیع‏‌تر از تهاجم فرهنگی است و با توجه به پیشرفت‌‏های تکنولوژیک و درهم تنیده‌‏تر شدن روابط اجتماعی، جنگ نرم محدوده عملیاتی بزرگتری را شامل می‌‏شود و در محدوده عملیاتی جنگ نرم علاوه بر حوزه فرهنگ، حوزه‌‏های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی بیولوژیک و محیط‌زیست نیز قرار می‏‌گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1611001

مهمترین اخبار ایران و جهان: