نیوز سیتی!
04 آذر 1402 - 08:50

شهردار ارومیه: اخذ عوارض مازاد توسط شهرداری ارومیه صحت ندارد

شهردار ارومیه گفت: شائبه‌هایی در خصوص اخذ عوارض مازاد از سوی شهرداری ارومیه در سه ماهه اول امسال مطرح می‌شود که مطلقا صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حسین مهدی‌زاده شهردار ارومیه در خصوص حل مشکل صدور مجوز ساخت‌وساز در اراضی قولنامه‌ای محدوده شهر، اظهار داشت: با مصوبه شورای اسلامی شهر و حفظ حقوق بیت‌المال، مشکلات زمین‌های قولنامه‌ای حل شده است.

وی افزود: الزامات فنی و مسائل شهرسازی در اراضی قولنامه‌ای با ساخت‌وساز غیرمجاز رعایت نمی‌شود و این ساختمان‌ها عامل و عنصر تهدید برای شهر می‌شوند.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: برای اراضی قولنامه‌ای با کاربری مسکونی مجوز احداث صادر و چنانچه مدارک و مستندات ذیل مصوبه شورای حفظ بیت‌المال باشد پروانه برایشان صادر می‌شود.

مهدی‌زاده تصریح کرد: اگر کاربری غیرمسکونی باشد و طی بازدید مشخص شود که غیرقابل احیا برای کاربری عمومی غیرمسکونی و پیرامونش ساخت‌وساز است، طبق مصوبه و قانون برای این زمین‌ها نیز پروانه صادر می‌شود.

شهردار ارومیه گفت : در مرحله نهایی مطالعات بافت تاریخی قرار داریم و ۷۵ درصد از مشکلات موجود در بافت تاریخی در حوزه ساخت‌وساز طی یک ماه آینده حل و فصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه بودجه‌نویسی برای سال ۱۴۰۳ در شهرداری ارومیه آغاز شده است، گفت: شائبه‌هایی در خصوص اخذ عوارض مازاد از سوی شهرداری ارومیه در سه ماهه اول امسال مطرح می‌شود که صحت ندارد.

شهردار ارومیه افزود: در بودجه‌نویسی ۱۴۰۲ و در راستای مهار تورم تصمیم گرفتیم به جای ۴۹ درصد تورم ابلاغی وزارت کشور ۳۵ درصد تورم نسبت به سال گذشته را اعمال کنیم و امسال هیچ‌گونه عوارضی بیش از ۳۵ درصد اخذ نشده است.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1583501

مهمترین اخبار ایران و جهان: