نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 17:59

معادل‌سازی زکات اولویت فرمانداران قرار گیرد

استاندار کردستان گفت: اقدامات ترویجی، ترغیبی، تشویقی و آموزشی و تبلغی بیشتر در حوزه زکات در سطح جامعه نیاز داریم باید از تمام ظرفیت‌هایی که وجود دارد در این زمینه استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا بعد از ظهر امروز در شورای زکات استان کردستان بر تلاش بیشتر در زمینه فرهنگ‌سازی پرداخت زکات تاکید کرد و اظهار داشت: آمارهای عملکرد استان در حوزه جمع‌آوری زکات بیانگر این است که باید تلاش مضاعف‌تری در حوزه ترویج فرهنگ پرداخت زکات غلات داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اقدامات ترویجی، ترغیبی، تشویقی و آموزشی و تبلیغی بیشتر در حوزه زکات در سطح جامعه نیاز است و باید از تمام ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده شود.

استاندار کردستان ادامه داد: کردستان در سال زراعی امسال رتبه اول در تولید گندم دیم و رتبه دوم در مجموع کل تولید گندم و معادل بیش از 10 درصد تولید کشور داشته است.

وی تصریح کرد: در حوزه معادل‌سازی زکات در پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه نیز حتما فرمانداران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی عنایت ویژه دارند چرا که این مهم می‌تواند بستر تشویقی برای احیای فریضه واجب پرداخت زکات در جامعه باشد.

وی اضافه کرد: پرداخت زکات واجب الهی است و ما به عنوان مسوولان دولت احیای این فریضه را تکلیف خود می‌دانیم و هرآنچه در توان داشته باشیم انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1582401

مهمترین اخبار ایران و جهان: