نیوز سیتی!
03 آذر 1402 - 16:45

آیت‌الله سعیدی: نیروهای حماس از تحرکات رژیم صهیونیستی در زمان آتش‌بس غفلت نکنند

امام‌ جمعه قم با اشاره به حرکت جهادی و برگرفته از فرهنگ بسیجی نیروهای حماس در مقابل رژیم صهیونیستی اظهار کرد: من به جوانان فلسطینی توصیه می‌کنم که در ایام آتش‌بس غفلت نکنند؛ زیرا آنها ذاتاً با شما و اسلام مخالف‌اند و در ایام آتش‌بس هم دست به ترور خواهند زد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، عنوان کرد: خدای متعال در آیه ۸۱ سوره توبه به اختلال‌ها و آشوب‌های منافقان در برنامه‌های پیامبر(ص) و ایجاد اختلاف و شقاق در میان مسلمین اشاره کرده است.

 امام جمعه قم گفت: منافقان به‌خاطر بی‌ایمانی خود نمی‌خواهند با مال و جان خود در راه خدا جهاد کنند و در عین‌ حال تخلف خود را درست جلوه می‌دهند و نه‌تنها از این حرکت خود خشنود هستند بلکه دیگران را هم تشویق به تخلف می‌کنند.

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه حرکت منافقان زمان پیامبر(ص) برای امروز ما درس و عبرت است، ابراز کرد: اینکه می‌گفتند ما نمی‌خواهیم به جبهه و جهاد برویم از باب خیرخواهی برای مسلمین نبود بلکه می‌خواستند تخلف خود را توجیه کنند؛ حکومت پیامبر (ص) را تضعیف کنند و برنامه‌های و تدابیر نظام اسلامی را به شکست برسانند؛ بنابراین ما باید فتنه‌های شوم منافقان را بشناسیم و از آن پیروی نکنیم.

 وی اضافه کرد: امیرالمؤمنین(ع) درباره مشابهت دوران‌ها در نامه‌ای به حارث همدانی فرمودند «حوادث تاریخی اگرچه ظاهراً جدید است، ولی در واقع تکرار است و اصولی که بر حوادث حاکم است در همه زمان‌ها وجود دارد؛ بنابراین انسان باید اصول کلیدی زندگی را بشناسد و برای امروز خود به تاریخ گذشتگان رجوع کند و درست عبرت بگیرد.»

 نماینده ولی فقیه در استان قم در خطبه دوم با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در دوشنبه هفته آینده عنوان کرد: برای درس‌آموزی از زندگی حضرت زهرا (س) باید به جمع زندگی ایشان به‌عنوان یک زن مسلمان در خانه و انجام وظایف یک بانوی جهادگر در راه خدا در برخورد با حوادث سیاسی مهم و از طرف دیگر عبادت‌ها و رازونیاز و ذکر دعای آن حضرت اشاره کرد.

 وی با اشاره به اینکه برخی گمان می‌کنند کسی که مشغول عبادت یا مشغول همسرداری و انجام وظایف خانه است نمی‌تواند اهل سیاست و تأثیرگذاری در جامعه باشد، گفت: اینکه مقام معظم رهبری از آن زن ورزشکار که باحجاب کامل خود روی سکو حضور یافت تشکر کردند تأکید روی این نکته است که یک زن می‌تواند در عرصه ورزش قهرمان و مدال‌آور باشد؛ ولی به وظایف دینی و انقلابی خود هم عمل کند.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: تشکر مقام معظم رهبری از بانویی که با در آغوش گرفتن فرزند خود به روی سکو رفت و آن بانوی ورزشکاری که روی سکو با نامحرم دست نداد نشان‌دهنده اهمیت نقش مادری و خانه‌داری و حفظ حریم‌های الهی توسط یک زن ورزشکار است که می‌تواند در یک نفر به‌صورت هم‌زمان جمع شود.

 وی خاطرنشان کرد: امروز یکی از رسالت‌های مهم همه ما این است که دخترانی که از سیره و روش حضرت زهرا (ص) فاصله گرفته‌اند و با تبلیغات دشمنان و توطئه وادادگان در مسیر حضرت نرفتند را هدایت و راهنمایی کنیم و نگذاریم در این منجلاب فرو روند.

 آیت‌الله سعیدی با اشاره به سالروز تأسیس بسیج مستضعفین توسط امام خمینی (ره) ابراز کرد: این پدیده مبارک یکی از ارزشمندترین و ماندگارترین یادگاران امام راحل است و بسیج و بسیجیان مصداق کاملی از ایثار، فداکاری و عشق به خدا، مردم و محرومین است.

 *فرهنگ بسیج، فرهنگی با قابلیت جهانی‌شدن است

 وی با بیان اینکه فرهنگ بسیج، فرهنگی با قابلیت جهانی‌شدن است، افزود: بسیج مصداق شجره طیبه‌ای است که خداوند در قرآن مثال زده و فرموده ریشه‌های آن در دل زمین استوار و محکم است و شاخ‌وبرگ آن رو به آسمان در حال صعود است و همه مردم از ثمرات آن همواره استفاده می‌کنند.

 امام‌ جمعه قم با اشاره به حرکت جهادی و برگرفته از فرهنگ بسیجی نیروهای حماس در مقابل رژیم صهیونیستی اظهار کرد: من به جوانان فلسطینی توصیه می‌کنم که در ایام آتش‌بس غفلت نکنند؛ زیرا آنها ذاتاً با شما و اسلام مخالف‌اند و در ایام آتش‌بس هم دست به ترور خواهند زد.

 وی با بیان اینکه هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش است گفت: در چنین روزی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با خلق حماسه‌ای به‌یادماندنی پرچم مقدس ایران را بر روی سکوهای نفتی دشمن بعثی به اهتزاز در آوردند و به مناسبت این رشادت‌ها و دفاع از جزایر، بنادر و سواحل کشور این روز، روز نیروی دریایی ارتش نام گرفت تا همه ساله این حماسه گرامی داشته شود.

 *قوام همه نهادهای جمهوری اسلامی به رأی مردم است

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه چند ماه آینده مردم ما برای دو انتخابات مهم پای صندوق‌های رأی می‌آیند، تصریح کرد: همه نهادهای جمهوری اسلامی قوامشان به رأی مردم است؛ امام خمینی (ره) از عمق جان به مردم و آرای آنها اعتقاد راسخ داشتند و حضور مردم ثابت کرد که چقدر در عرصه‌های مختلف مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه خداوند پیامبر خود را با همراهی مؤمنین کمک و یاری می‌رساند، افزود: مردم قدر خود را بدانند و در هر مرحله با حضور خود افراد اصلح و کاربلد را برای مدیریت جامعه انتخاب کنند قبل از آنکه دشمنان اسلام و ایران با امپراطوری رسانه‌ای خود ذهن‌ها را مشوش کنند.

 امام‌ جمعه قم در پایان خاطر نشان کرد: وظیفه مسئولان هم این است که با خدمت صادقانه خود روح امید، پیشرفت و اقتدار را در مردم زنده نگه دارند.

پایان پیام/78033

منبع: فارس
شناسه خبر: 1583189

مهمترین اخبار ایران و جهان: