نیوز سیتی!
26 آذر 1402 - 18:08

برنامه‌نویسی فرانت، شغلی درآمدزا و پرچالش

کارشناس برنامه‌نویس هلدینگ دانش‌بنیان پیشخوان ملی با اشاره به چالش‌های کار حوزه آی‌تی، به مزایای کار با برنامه‌نویسی فرانت یا سمت کاربر پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیما تاج‌ پرست اظهار کرد: مجموعه‌ای از ابزارها و تکنیک‌ها در زمینه فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی وجود دارد که سرعت تغییرات آنها بسیار بالاست. از آن‌جا که نیازهای بازار به طور مداوم در حال تغییر است، لازم است که همواره اطلاعات خود را به‌روز نگه داریم.

وی افزود: هدف نهایی از برنامه‌نویسی فرانت، نمایش خروجی‌ها و نتایج در مرورگر کاربر است، که به همین دلیل به آن برنامه‌نویسی سمت کلاینت نیز اطلاق می‌شود، این مرورگر می‌تواند روی سیستم رایانه، تبلت، یا تلفن همراه کاربر قرار گیرد.

کارشناس برنامه‌نویسی مگا اپلیکیشن پیشخوان ملی افزود: از آنجا که کاربران از ابزارهای مختلف همچون تلفن همراه، تبلت، رایانه، و... با اندازه‌ها و برندهای متفاوت استفاده می‌کنند، برنامه‌نویسی فرانت باید قابلیت کار صحیح و بهینه را روی تمام این ابزارها و مرورگرهای مختلف را داشته باشد.

تاج‌پرست یادآوری کرد: توجه به تجربه کاربری، طراحی ظاهری، و بهبود تعامل با کاربر نیز از مسائلی است که در برنامه‌نویسی فرانت باید به آن توجه شود. این موضوع از آن‌رو حائز اهمیت است که افراد مختلف جامعه از یک سامانه یا وب‌سایت استفاده می‌کنند و ممکن است برخی از آنها آشنایی کاملی با قابلیت‌های یک وب‌سایت نداشته باشند.

وی افزود: به‌عنوان مثال، مخاطبان کافی نت آنلاین ملی یار و سامانه ملی ثبت با سیستم‌های آنلاین کاملاً آشنا نیستند، در اینجاست که یک طراحی ساده می‌تواند بسیاری از پیچیدگی‌های موجود را حل کرده و با ارائه یک بسته جامع و آسان از خدمات، کاربر را سریع‌تر به هدفش رساند. این چالش به طور کل در سیستم‌های نوین مالی، فناوری‌های پرداخت و سامانه‌های معاملاتی وجود دارد که ما در تلاشیم سامانه‌های زیر مجموعه پیشخوان ملی نظیر درگاه پرداخت اینترنتی ملی پی ، صرافی ارز های دیجیتال ملی چنج و سکوی سرمایه‌گذاری و تامین مالی جمعی ملی سرمایه با استفاده از دانش بهبود تجربه کاربری، خدمات پیشرفته و پیچیده را در قالبی ساده و آسان به کاربران ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که همگام با تکنولوژی و فناوری پیش می‌رویم، برنامه‌نویسی فرانت بازار کار خوبی پیدا کرده و البته به همان اندازه که پیشرفت می‌کنیم و به علاقه‌مندان این حوزه اضافه می‌شود با کمبود نیروی کار در این حوزه از برنامه‌نویسی روبرو هستیم.

کارشناس برنامه‌نویسی پیشخوان ملی تاکید کرد: برنامه‌نویسی یک فرصت فوق‌العاده برای افراد علاقه‌مند به کدنویسی، طراحی و ایده‌پردازی است. این شغل نه تنها به افراد خلاق و کدنویس حرفه‌ای فرصت‌های مهارتی فراهم می‌کند بلکه درآمدزایی قابل توجهی نیز به همراه دارد.

تاج ‌پرست همچنین اظهار کرد: ورود به دنیای برنامه‌نویسی یک سفر پر از جذابیت و امکانات است. در این مسیر، شما نه تنها با یادگیری اصول کدنویسی و طراحی نرم‌افزار مواجه خواهید بود، بلکه با چالش‌های تازه و جذاب نیز روبرو خواهید شد.

وی اضافه کرد: تأکید می‌کنم که داشتن علاقه به این زمینه به معنای واقعی، اولین گام به سوی یادگیری و تسلط بر مهارت‌های برنامه‌نویسی است.

او افزود: به هنگام انتخاب این راه، نیاز به تصمیم و تعهد قوی حاکم است، چراکه مسیر برنامه‌نویسی، هرچند جذاب، اما نیازمند پشتکار و اراده استوار است. در این سفر، با مسائل مختلفی همچون به‌روز بودن با فناوری، حل مسائل و توسعه مهارت‌های تحلیلی روبه‌رو خواهید شد. از این‌رو، مهم است که علاقه‌مندان به این حرفه، با آگاهی از چالش‌ها و تعهد کامل، به دنیای جذاب برنامه‌نویسی خوش آمد گویند.

تاج‌پرست همچنین افزود: شرکت‌های فعال در بستر اینترنت که نیازمند به توسعه و فروش محصول در قالب وب‌سایت و اپلیکیشن هستند و خصوصا شرکت های فعال در حوزه فناوری های نوین مالی، یک بازار کار بسیار خوب برای حرفه برنامه‌نویسی به حساب می‌آیند.

او گفت: افراد علاقه‌مند به این حوزه باید علاوه بر توجه به استعدادهای خود، به تحلیل نیازهای شرکت‌ها و کسب‌وکارهایی که به دانش آی‌تی احتیاج دارند، پرداخته و نیازهای بازار را به دقت شناسایی نمایند، این رویکرد بر توسعه مهارت‌ها و پیشرفت در حرفه آنان تأثیر زیادی خواهد داشت.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1607489

مهمترین اخبار ایران و جهان: