نیوز سیتی!
23 آذر 1402 - 11:38

نخستین سامانه زمستانی تا فردا صبح در مازندران ادامه دارد

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه نخستین سامانه زمستانی تا صبح فردا در استان تداوم دارد، گفت: این سامانه، سامانه زمستانی قوی نیست بلکه معمولی است که امیدواریم شاهد فعالیت سامانه زمستانی قوی در استان باشیم.

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، اظهار کرد: نخستین سوز سرمای زمستانی را در استان مازندران تجربه می‌کنیم.

وی افزود: درحالی شاهد بارش نخستین سامانه زمستانی در استان مازندران هستیم که در ارتفاعات خبری از برف نبوده و از لحاظ بارشی هم منابع آبی استان در شرایط خوبی نیست.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: البته این سامانه، سامانه زمستانی قوی نیست بلکه معمولی است که امیدواریم شاهد فعالیت سامانه زمستانی قوی در استان باشیم.

رضوی با اعلام اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا صبح فردا ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: بارش برف در ارتفاعات بوده و هیچ آسیبی برای برداشت مرکبات به همراه نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: درحالی روزهای پایانی پاییز را می‌گذرانیم که در ارتفاعات استان خبری از برف نیست و بارش باران هم در این مدت با شدت و بیشتر باعث بروز سیلاب و خسارت و آب‌ها هم به‌سوی دریا سرریز شده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: البته بارش‌های پاییزی بخشی از آب‌های زمین‌های کشاورزی برای کشت دوم را تا حدودی تامین کرد ولی اصل موضوع این است باید برای آب‌های جاری دائمی شاهد بارش برف باشیم تا نگرانی در فصل گرم سال نداشته باشیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604601

مهمترین اخبار ایران و جهان: