نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 18:05

قصه مفقودی‌ها در ابهر با مرگ به پایان رسید+ عکس

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: با تلاش شبانه‌روزی تیم‌های عملیاتی هلال احمر اجساد 2 مفقودی شهرستان ابهر در ضلع شرقی ارتفاعات قله سندان پیدا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حکمت اله هاشمی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان عصر امروز در حاشیه عملیات امداد و نجات برای مفقودان گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: روز دوشنبه مفقودی 2 نفر از هم‌وطنان توسط یکی از خانواده‌ها به ندای امداد هلال‌احمر برای امدادرسانی اطلاع داده شد. 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان تأکید کرد: هماهنگی با تیم‌های عملیاتی واکنش سریع و کوهستان در شهرستان‌های زنجان، ابهر و خرم‌دره انجام و به‌صورت آماده‌باش درآمدند.

وی گفت: با تشریک‌مساعی نیروی انتظامی و دادستانی شهرستان ابهر و مدیریت بحران 9 تیم عملیاتی متشکل از 29 نیرو و 6 خودروی عملیاتی از روز دوشنبه ششم آذر اقدام به جستجو و نجات در منطقه خراسانلو کردند.
 


هاشمی تأکید کرد: بدون فوت وقت، تیم ها عملیات جستجو و نجات را آغاز کردند و با شب مانی در منطقه خراسانلو و جستجوی مناطق اطراف با همکاری هیات موتورسواری مرکز استان و اهالی روستای مهستان،  خراسانلو و تیم آنست این عملیات را با گسترش شعاع ادامه دادند. 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان ادامه داد: شامگاه گذشته با دریافت مجوز از ریاست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور امروز تیم امداد هوایی به توجه به صعب العبور بودن منطقه به ضلع شرقی ارتفاعات قله سندان که ارتفاع آن به 2 هزار و 984 متر می‌رسد، اعزام شدند.

وی گفت: 60 نیرو  با 15 خودروی کمک دار و آمبولانس نیز طی امروز و روز گذشته مجدد عملیات جستجو را ادامه دادند. 

هاشمی اظهار داشت: قبل از ظهر امروز ابتدا امکاناتی که مفقودان به همراه داشتند و سپس در شعاع یک‌کیلومتری نیز اجساد این 2 هم‌وطن پیدا شد. 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان متذکر شد: انتظار می‌رود خانواده‌های مفقودان حادثه مفقودی را هر چه سریع‌تر به هلال احمر و ارگان‌های متولی اطلاع می‌دادند تا با مکانیسم و تاکتیک‌های عملیاتی این مفقودین، سالم به آغوش خانواده‌های خود بازمی‌گشتند.

وی گفت: اطلاع‌رسانی چنین حوادثی در دقایق اولیه به کاهش تلفات جانی کمک قابل‌توجهی می‌کند.
 

هاشمی  با بیان اینکه این عملیات با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی شهرستان ابهر انجام شد، خاطرنشان کرد:  تیم های عملیاتی از شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم‌دره و خدابنده، اهالی روستای مهستان، خراسانلو و هیات موتورسواری مرکز استان از روز دوشنبه در حال جستجو و نجات بودند.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588789

مهمترین اخبار ایران و جهان: