نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 20:24

برخورد قاطع با موتورهای سنگین بالای ۲۵۰ سی‌سی قاچاق

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی از تصمیم این کمیسیون برای برخورد قاطع با موتورهای سنگین بالای ۲۵۰ سی‌سی قاچاق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین دشتبان اظهار کرد: موتور سیکلت های سنگین بالای ۲۵۰ سی سی که اسناد مثبته گمرکی بر اساس دستورالعمل های صادره را نداشته باشند به عنوان قاچاق تلقی شده و حق تردد در مسیرهای درون و برون شهری را ندارند اما متاسفانه با وجود مخاطرات و آسیب‌هایی که دارند شاهد جولان آنها هستیم. 

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی افزود: روز گذشته در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، کنترل و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان که با حضور همه دستگاه‌های عضو کمیسیون مذکور اعم از اجرایی، امنیتی، نظامی، انتظامی و قضایی برگزار شد مصوب کردیم که دستگاه‌های ضابط و کاشف از امروز برخورد قاطعی را در سراسر استان داشته باشند و بدون هیچ مماشاتی نسبت به کشف و ضبط این موتورها اقدام کنند. 

وی با اشاره به استفاده ورزشی از این موتورها، عنوان کرد: اگر این وسیله برای ورزش استفاده شود، تنها حق استفاده در پیست های ورزشی مورد تایید مراجع امنیتی را داشته و برای انتقال تا پیست باید تابع اصولی باشند و با یدک کش تا پیست حمل شوند نه اینکه به جولان داخل شهر بپردازند. 

دشتبان افزود: وزارت ورزش و جوانان بخشنامه ای برای وارد کردن موتورهای سنگین برای افرادی که در سطح قهرمانی این ورزش را دنبال می‌کنند، دارد اما استفاده از این موتورها فقط باید در پیست و به منظور ورزش موتورسواری باشد، ولی گزارش‌هایی که به ما می‌رسد حاکی از استفاده خارج از ضوابط از این موتورسیکلت ها و تردد بدون مجوز در سطح شهرها و مسیرهای استان و ایجاد آسیب های اجتماعی به نام ورزش است. 

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد که اداره کل ورزش و جوانان استان، لیست مشخصی از ورزشکاران رشته موتورسواری را تهیه و بروزرسانی کرده و به کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تحویل دهد تا از این طریق بدانیم با چه افرادی مواجه هستیم و با مدیریت و برنامه ریزی دقیق و تعریف ضوابط مشخص از هرگونه سواستفاده در این زمینه پیشگیری ‌شود.

دشتبان بیان کرد: به پلیس راهور هم تکلیف کردیم در هر نقطه از محورهای مواصلاتی استان چه در داخل شهر چه در مسیرهای مواصلاتی استان و هر مکانی که موتورسیکلت‌های سنگین را رویت کرد حتما باید توقیف و ضبط کنند و پس از تشکیل پرونده به مراجع رسیدگی کننده ارجاع نمایند تا مطابق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بررسی و رفتار گردد. چرا که این موضوع در قانون جرم انگاری شده است.

وی با اظهار نگرانی از افزایش تردد این موتورها در داخل شهر و بویژه در ایام پایانی هفته، از آسیب های مالی و اخلاقی آنها خبر داد و گفت: این موتورها در داخل کشور امکان خرید و فروش رسمی ندارند. 

گفتنی است مدتی قبل هم دستگاه‌های ضابط در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز با شناسایی یک باند بزرگ قاچاق خودرو در استان که خودروهای خارجی را با پلاک موقت وارد می کردند و متاسفانه با ایجاد شبکه و آلوده نمودن عوامل موثر در یک سری از دستگاه‌ها برای خودروهای مذکور پلاک ملی صادر می نمودند.

 در این پرونده ۱۱ خودرو به ارزش بیش از هزار میلیارد ریال شناسایی و توقیف و برای عوامل موثر در آن به جرم قاچاق سازمان یافته خودرو در مراجع قضایی و رسیدگی کننده تشکیل پرونده صورت گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588945

مهمترین اخبار ایران و جهان: