نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 23:48

غزه مینیاتوری از عاشورا است

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور، گفت: غزه مینیاتوری از عاشورا است و آن حوادثی که در عاشورا شنیده‌ایم در غزه مشاهده می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سردار محمد زهرایی، امروز در مراسم سومین رزمایش جهادگران فاطمی استان البرز، با بیان اینکه غزه مینیاتوری از عاشورا است، گفت: آن حوادثی که در عاشورا شنیده‌ایم در غزه مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در غزه ایمان در عمل ثابت شده است، افزود: ایمان به تنهایی در قلب بماند پوسیده است، ایمان باید ثابت شود.

این مقام مسوُول با بیان اینکه یکی از مبانی اسلام دفاع از مظلوم است، ادامه داد: اگر کسی صدای مظلومی را بشنود به داد آن نرسد مسلمان نیست.

وی با بیان اینکه بسیاری از سران دنیا پرست کشور‌های عربی و اسلامی در برابر جنایات رژیم صهیونسیتی سکوت اختیار کرده اند، ادامه داد: مردم غزه حماسه ساز هستند و ایمان خود را در عمل ثابت کرده‌اند.

زهرایی با اشاره به اینکه امروز در غزه آن نوجوانی که از زیر آوار بر می‌خیزد و رجز می‌خواند ایمان خود را در عمل ثابت کرده است و حماسه ساز شده است، بیان کرد: انجام فرایض دینی، چون نماز، روزه و ... بدون تردید واجب و توام با ثواب است، اما این ایمان دینی زمانی که در یک فرایند اجتماعی و در عمل معنا می‌یابد معنویت و اقدام عملی در راه خدا برداشته می‌شود و اهمیت صد چندان می‌یابد.

وی با بیان اینکه گاهی ایمان در موضع گیری‌های ما محک می‌خورد، افزود: مالک اشتر در یک قدمی خیمه استکبار زمان خود در حالی پیروزی در چنگش بود فرمان، ولی امر خود را اجابت کرد و این مصداق ایمان در عمل است.

زهرایی در خصوص طیب حاج رضایی که در دوران ستم شاهی بین شهادت و زندگی توام با ناسزا گویی به امام خمینی (ره) ولی زمان خود، شهادت و مرگ با عزت را برگزید، افزود : آرمان علی وردی نیز بین شهادت و ناسزا گویی به، ولی زمان خود، شهادت را برگزید و ایمان را در عمل ثابت کرد.

وی اشاره‌ای به سخنی از رهبر معظم انقلاب در خصوص حضور جهادگران در مناطق محروم مصداق آیه شریفه قرآن است که از افرادی سخن می‌گوید که با عمل خود مردم را به دین خدا فرا می‌خوانند کرد و گفت: جهادگران ایمان را در عمل معنا بخشیده اند و رهبر معظم انقلاب به درستی گفته اند که جهاد موفق خود را هنرمندانه منعکس کنید.

رییس سازمان جهاد بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه جهادگران ایمان را در عمل معنا بخشیده‌اند، تصریح کرد: جهادی با خلوص، بدون منت و در راه خدا و خدمت به مردم باشد مصداق ایمان در عمل است.

زهرایی با اشاره به اینکه بسیاری از جهادگران ادامه راه شهدا هستند و مانند آن‌ها برای شهادت سبکبال هستند، بیان کرد: جهادگران به خود می‌بالند که شهدای والامقامی، چون شهید آرمان علی وردی و شهید روح الله عجمیان عضو گروه‌های جهادی بوده اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579345

مهمترین اخبار ایران و جهان: