نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 22:28

هیات‌های مذهبی برای مشارکت حداکثری در انتخابات کارآمد باشند

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: هیات‌های مذهبی برای اصل مشارکت حداکثری در انتخابات می‌توانند کارآمد باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امشب در دیدار اعضای هیات رئیسه و مسوولان شورای هیات‌های مذهبی استان، اظهار کرد: فعالیت هیات‌های مذهبی با هیات‌های عزاداری که تنها در ایام حزن و اندوه فعالیت دارند، متفاوت است.

وی با بیان اینکه هیات‌های مذهبی می‌تواند برنامه‌های قرآنی، مذهبی و موارد گوناگون دیگر داشته باشد که فرصت خوبی است، افزود: شناسنامه‌دار شدن و اتصال هیات‌های مذهبی به نهاد رسمی سازمان تبلیغات اسلامی آثار خوبی می‌تواند داشته باشد؛ چرا که هیات بی‌نام و‌ نشان می‌تواند آثار بدی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: باید برای هیات‌ها در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های خوبی داشته باشیم تا معرفت‌شان نسبت به سیره ائمه اطهار (ع) و اخلاق دینی بیشتر شود.

محمدی لائینی با تاکید بر اینکه در جنگ فرهنگی و تهاجم نرم امروز باید بستری برای کارهای فرهنگی وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: بسیج و هیات‌های مذهبی یکی از این ظرفیت‌ها محسوب می‌شوند که هیات‌ها برای اصل مشارکت حداکثری در انتخابات می‌توانند کارآمد باشند.

وی بیان کرد: باید برای مشارکت حداکثری از همه ابزارها و اهرم‌ها استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با هشدار اینکه نفوذ جریان‌های ناسالم سیاسی آسیب محسوب می‌شود، اظهار کرد: جریاناتی همچون شیعه انگلیسی که پول زیادی دارند در هیات نفوذ پیدا کرده و در مرحله اول هیات‌ها را می‌خواهند بی‌تفاوت کنند و قدم‌های بعدی هم برمی‌دارند که در این زمینه نیاز به جریان‌شناسی سیاسی و در واقع کسب بصیرت سیاسی توسط اعضای هیئات مذهبی در کنار ایمان داریم.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه یکی از نارسایی‌ها ممکن‌ است فقر محتوایی و معرفتی باشد که ما فقط به مسائل احساسی بپردازیم، تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت یک روحانی برای تبیین مسائل دینی در هر هیات ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات پاسخگویی به شبهات، مسائل و سوالات ضروری است، اظهار کرد: بیان احکام شرعی ضرورت دارد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1578089

مهمترین اخبار ایران و جهان: