نیوز سیتی!
15 آذر 1402 - 18:52

کارِ مدافعان سلامت انفاق در راه خدا است

نماینده ولی فقیه در گیلان خطاب به نخبگان علمی، فرهنگی و قرآنی در دانشگاه علوم پزشکی این استان گفت: هرکدام از شما که در نظام سلامت به‌ نوعی در حال خدمت به جامعه هستید در واقع انفاق کنندگان هستید و خدا وعده داده هرکسی که انفاق کند به او پاسخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز در آیین بزرگداشت روز دانشجو دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن همایش‌های دانشکده بهداشت با اشاره واژه‌های تخصصی و معنوی موجود در علم و دانش اظهار کرد: کسی که طب و بخش‌های مختلف علم پزشکی و نظام سلامت را می‌آموزد باید برخی اصطلاحات را فرابگیرد؛ واژه‌های انفاق، مواسات و ایثار ازجمله این واژه‌هاست که در آموزه‌های دینی ما بسیار معنادار هستند.
وی با اشاره به معنای انفاق و مواسات افزود: انفاق یعنی انسان بخشی از مال خود را در اختیار دیگری قرار دهد و مواسات نیز در شریک کردن دیگران در اموال و داشته‌های خود معنا می‌شود اما ایثار یعنی انسان از خودش و هرچه که دارد بگذرد و در اختیار نیازمند قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به وعده خداوند درباره انفاق مبنی بر اینکه «آنچه انسان انفاق می‌کند، خداوند چندین برابر به او پاسخ خواهد داد و خدا بهترین روزی دهندگان است»، گفت: انفاق فقط به معنای بخشش پول، مال برنج و غیره نیست بلکه انفاق معنای عام دارد و در اینجا انسان از خودش برای سالم‌سازی و تعالی سازی دیگران مایه می‌گذارد.

به گفته فلاحتی، گاهی مواقع خداوند مصلحت می‌بیند که پاسخ انفاق را ذخیره قیامت فرد قرار دهد یا ممکن است در جای دیگری پاسخ او را بدهد یا حتی پاسخ و پاداشش را در نسل‌ آینده آن شخص قرار می‌دهد.

وی خطاب به نخبگان علمی، فرهنگی و قرآنی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: هرکدام از شما که در نظام سلامت به‌نوعی در حال خدمت به جامعه هستید در واقع انفاق کنندگان هستید و خدا وعده داده هرکسی که انفاق کند به او پاسخ خواهد داد و وعده خدا حتمی است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان شکر‌گذاری در برابر خدا را موجب افزایش رزق دانست و بیان کرد: امروز هر کدام از شما که کادر درمان و مشغول کار هستید درحالی‌که روزی غصه شغل را می‌خوردید ازاین‌رو باید هرروز شکرگزار خدا باشید چراکه در روایات آمده هرکسی خدا را شکر کند، توجه خدا به او بیشتر خواهد شد.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1596345

مهمترین اخبار ایران و جهان: