نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 12:07

جلالی: اصلا دوست ندارم درمورد تکنیکال دایرکتور تداخل وظایف ایجاد شود

مسئول توسعه و پیشرفت فوتبال کشورمان گفت: اصلا دوست ندارم درمورد تکنیکال دایرکتور تداخل وظایف ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مجید جلالی درمورد نشست امروز خود با مدرسان فوتبال کشور و مسئولان کمیته آموزش و دپارتمان جوانان فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: ما مشغول طراحی یک برنامه بلند مدت برای فوتبال کشور هستیم و باید کارگروه‌های متعددی را در حوزه‌های مختلف تشکیل بدهیم. به همین دلیل از اساتید مدرس دعوت کردیم تا با هم همفکری کنیم. جلساتی در این زمینه با رئیس دانشگاه تهران و قاسمی، گایینی و علیزاده داشتم. می خواهیم یک برنامه جامع و عملیاتی برای آینده فوتبال کشور طراحی کنیم.

وی درپاسخ به این سوال که از زمان آغاز فعالیتش به عنوان تکنیکال دایرکتور فدراسیون فوتبال تا چه اندازه کار جلو رفته است، توضیح داد: در تمام این ۲۰ روز با بالغ بر ۳۷ نفر جلسه داشتم. باید در این زمینه مطالعه کرده و بدانم حوزه کاری‌ام با توجه به راهکارهای فیفا و AFC چه قدر است. باید دید از لحاظ تشکیلات فدراسیون چه قدر به ما اجازه کار داده می‌شود. در این زمینه جلسات زیادی با افراد مختلف برگزار کردم. اصلی‌ترین کار این است که یک برنامه جامع، مدون و همه‌گیر برای آینده فوتبال داشته باشیم. باید برای چشم انداز ۱۴۲۰ برنامه بلندمدتی اهدافی واقع‌گرایانه را طراحی کنیم. از تمام خانواده فوتبال و اساتید دانشگاه‌ها دعوت می‌کنم هر نقطه نظری دارند به ما منعکس کنند. امروز هم اطلاعیه‌ای در سایت فدراسیون فوتبال می‌گذاریم تا هرکس ایده و نظری دارد بتواند اطلاعات خود را به ما منتقل کند و در نوشتن برنامه همه جوانب را در نظر بگیریم.

مسئول توسعه و پیشرفت فوتبال کشورمان درخصوص لزوم حمایت از تیم ملی در فاصله ۱۷ روز تا آغاز  جام ملت‌های آسیا، گفت: روزی که برای قبول این مسئولیت صحبت کردم، مهدی تاج گفت تمام امور فنی فدراسیون به جز تیم ملی امید و بزرگسالان در اختیار تکنیکال دایرکتور است. اجازه بدهید اطلاعات  بیشتری درمورد تیم ملی به دست آوردم و سپس کارشناسی کنم‌.

جلالی درخصوص اینکه فیفا به تازگی فهرستی را در مورد پروژه های فوروارد منتشر کرده و چه مقدار از منابع مالی برنامه‌های خودش از طریق این منبع تامین خواهد شد، گفت: روز گذشته در این زمینه با تارقلی‌زاده جلسه داشتم‌ و با هم درمورد طرح فوروارد فیفا صحبت کردیم. سعی خواهیم کرد از تمام منابع در این زمینه استفاده کنیم. حتی طرح توسعه چند کشور را گرفته‌ایم. البته این طرح‌هت منطبق بر ظرفیت و توانایی خودشان است. اسکلتی در نظر می‌گیریم اما با توجه به ظرفیت استعدادهای خودمان در مناطق مختلف کشور می‌خواهیم برنامه کاملا بومی طراحی کنیم.

وی درپاسخ به این سوال که پروژه مدنظر خودش چه مقدار منبع مالی نیاز دارد؛ عنوان کرد: یک بخشی از برنامه این است که ببینیم چه مقدار امکانات، تجهیزات و بودجه برای عملیاتی کردن برنامه‌ها می‌خواهیم. 

تکنیکال دایرکتور فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه امکانات مرکز ملی فوتبال تا چه اندازه نظر وی را برای این پروژه تامین می‌‌کند، توضیح داد: در حدود یک ماه و نیم ۵_۴ جلسه با مسئولان فدراسیون برای قبول این پست برگزار کردم. درمورد تمام این مسائل صحبت کردیم و در اولین جلسه به تاج گفتم اگر قرار است دگرگونی عمیقی در فوتبال به وجود بیاید، باید خیلی از مسائل تغییر کند. اگر فدراسیون آماده کار است، من هم دوست دارم و کار را شروع می‌کنم‌. تاج هم از این دگرگونی استقبال کرد.

جلالی درپاسخ به این سوال که آیا به عنوان مسئول توسعه فوتبال کشور بازی‌های لیگ برتر را هم تحت رصد دارد، گفت: باید حتما از نزدیگ لیگ برتر را ببینیم و آن را در جنبه‌های مختلف تحلیل و آنالیز کنیم. در آینده خواهید دید داده‌هایی که از این رقابت‌ها استخراج می‌شود، در اختیار سایت فدراسیون می‌گذاریم. اگر می‌خواهیم فوتبال در بخش فنی کند باید حتی برای افکار عمومی و جامعه نیز ایده‌پردازی کنیم. سعی خواهیم کرد کارگروه‌ها را به سرعت تشکیل بدهیم. همین الان کارگروه آنالیز با ۳۰ نفر تشکیل شده و قرار است روی جام ملت‌های آسیا کار کند. البته این نفرات به قطر اعزام نمی‌شوند و همین جا مسابقات را مورد تحلیل قرار می‌دهند. امیدوارم کار برای آنها روشن شود.

وی درمورد اینکه حواشی اخیر لیگ برتر به فوتبال کشورمان از لحاظ فنی لطمه نمی‌زند ، گفت : می‌دانید نتیجه خیلی پررنگ‌تر از پیشرفت فوتبال شده و این به خاطر دیدگاه‌های موجود است. مثلا امکان دارد پس از اتمام لیگ ببینیم بهترین مربی سال، تیمش هفتم شده و این به خاطر دیدگاه است. پارامترها را اعلام خواهیم کرد که برچه اساسی به یک مربی لقب بهترین می‌دهیم. به مرور مربی ماه ، بهترین تیم، روش بازی را انتخاب کنیم. ساز و کارها را فراهم خواهیم کرد تا از سال آینده ناظر مربیان سر بازی‌ها برود.تا مربیان را در جنبه‌های مختلف مورد ارزشیابی قرار بدهیم.

جلالی در پاسخ به این سوال که میرشاد ماجدی به عنوان رئیس کمیته جوانان فدراسیون درخواست کرده تاج شرح وظایف تکنیکال دایرکتور را مشخص کند تا تداخل وظایفی با این کمیته به وجود نیاید، گفت: حتما با ماجدی صحبت می‌کنم‌ اما در این زمینه جلسات متعددی با تاج، ممبینی و تارقلی‌زاده داشتیم و اصلا نمی‌خواهیم تداخل وظایف ایجاد شود. ماجدی کارهای خوب زیادی را طراحی کرده و سعی داریم موانع موجود را هم برطرف کنیم. مجموعه اقدامات فنی زیرمجموعه تکنیکال دایرکتور است. باید برنامه‌های ماجدی را هم ببینیم‌

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616389

مهمترین اخبار ایران و جهان: