نیوز سیتی!
04 دی 1402 - 14:30

مدیران اشکالات آیین‌نامه اجرایی مدارس را اعلام کنند

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: از مدیران مدارس می‌خواهم نسخه آزمایشی آیین نامه اجرایی مدارس را مطالعه کرده و اشکالات آن را منعکس کنند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش امروز در جمع مدیران جدید مدارس شهر تهران گفت: قله مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین است البته در مقام اجرا آنگونه که باید تأثیرگذار نبوده است همچنین دومین مصوبه شورای عالی یعنی حجیم‌ترین و تاثیرگذارترین سند، آیین نامه اجرایی مدارس است.

وی با اشاره به اینکه آیین نامه اجرایی مدارس، نسخه عملیاتی سند تحول بنیادین در مدرسه است، گفت: نسخه جدید آیین‌نامه اجرایی در سال 1400 به مدارس ابلاغ شد که مدرسه را محور توسعه کشور و انسان‌ها قرار داده است.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: این آیین نامه اختیارات گسترده‌ای هم به مدیران مدارس می‌دهد.از مدیران مدارس می‌خواهم نسخه آزمایشی آیین نامه اجرایی مدارس را مطالعه و ایرادات آن را شناسایی و به ما اعلام کنند تا سال آینده در نسخه اصلی اعمال شود، نسخه جدید و نهایی آیین نامه اجرایی مدارس شهریور سال آینده ابلاغ خواهیم شد و این نسخه دیگر آزمایشی نیست و تا اطلاع ثانوی باقی خواهد ماند. 

امانی طهرانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه قدمت رسمی شورای عالی آموزش و پرورش در ایران، 102 سال است، گفت: از سال 1390 تا به امروز 7 وزیر و 4 سرپرست در وزارت آموزش و پرورش تغییر کردند و اگر مدیریت مستمر شورای عالی آموزش و پرورش وجود نداشت در این تبادل وزرا شاید اسمی از سند تحول بنیادین باقی نمی‌ماند، هر وزیر یک یا 1.5 سال فعالیت کرده است و  قبل از آنکه بتواند برنامه‌ای برای اجرای سند تحول بنویسد، مجبور به ترک وزارتخانه بود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش مطرح کرد: این شورا چابک و سریع نیست و اساساً نهادهای قانونگذاری نباید اینگونه باشند، برخی افراد می‌گویند که چرا شورای عالی کُند است، معتقدیم فرایند قانونگداری باید کُند باشد و نباید شتاب زده اقدام کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1615489

مهمترین اخبار ایران و جهان: