نیوز سیتی!
05 آبان 1402 - 12:07

جلوگیری از ورود هر نوع محموله‌ دامی آلوده در بنادر مازندران

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران گفت: بخش نظارت اداره دامپزشکی با تلاش‌ شبانه‌روزی در راستای حفظ سلامت جامعه از ورود هر نوع محموله‌ دامی آلوده به صنعت خوراک دام و طیور جلوگیری می‌کند.

حمزه آقاپور کاظمی سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران با تاکید بر اهمیت ویژه سلامت بهداشتی نهاده‌های دامی، اظهار کرد: بخش نظارت اداره دامپزشکی با تلاش‌ شبانه‌روزی در راستای حفظ سلامت جامعه از ورود هر نوع محموله‌ دامی آلوده به صنعت خوراک دام و طیور جلوگیری می‌کند.

وی افزود: نحوه‌ نظارت به این صورت است که محموله‌ها پس از تخلیه از کشتی‌ها به دلایل مختلف از بنادر ترخیص نشوند،  با نظارت و آزمایش‌های دوره‌ای ۴۵ روزه این نهاده‌ها در حجم‌های مختلف بررسی شده و اگر در این آزمایش‌ها مشکلی به لحاظ سلامتی برای این نهاده‌ها باشد، از ترخیص جلوگیری شده و جهت طی کردن روند‌های قانونی به مراجع ذی‌صلاح ارجاع می‌شود.

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران بیان کرد: طی بازدید‌های مستمر و انجام آزمایش‌های دوره‌ای، ۲۹ تن جو دامی فاسد که قابلیت مصرف دام و طیور نداشته با دستور دادستان شهرستان بهشهر از چرخه مصرف خارج و معدوم شد.

آقاپور کاظمی تصریح کرد: موضوع دیگر بحث رصد و پایش داروهای غیرمجاز است که در این زمینه هم کارشناسان دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان از داروخانه‌ها در دستور کار خود دارند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551845

مهمترین اخبار ایران و جهان: