نیوز سیتی!
04 آبان 1402 - 10:01

فارس من| نارضایتی خوزستانی‌ها از وضعیت آسفالتِ معابر

طی سال‌های اخیر خرابی آسفالت معابر و وجود چاله‌های ناشی از حفاری‌های آبفا موجب نارضایتی مردم و آسیب جدی به خودروهای آنان شده است و لازم است که معاونین دادستان به این مسئله ورود کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مخاطبان فارس با راه‌اندازی پویشی خواستار رفع مشکلات آسفالت معابر در استان خوزستان شدند. این کمپین با عنوان « ضرورت اصلاح خیابان‌ها و معابر استان خوزستان» در سامانه «فارس من» ثبت شده است.

مخاطبان در این پویش عنوان کرده‌اند که «اقدامات شهرداری در حوزه آسفالت معابر در سطح استان خوزستان کافی نیست و در راستای رفاه حال شهروندان، نقاط معیوب باید فورا شناسایی و ترمیم شوند. »

یکی از معضلات مهم کلان‌شهر اهواز و دیگر شهرستان‌های خوزستان عدم وجود آسفالت یکدست در خیابان‌ها و معابر اصلی است و این در حالی است که با مصوبه شورای شهر، بیش از ۱۰هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه‌ی آسفالت در سطح شهر اهواز در نظر گرفته شده است. اعتباری که با کمک آن می‌توان بیش از سه میلیون مترمربع از خیابان‌های شهر اهواز را آسفالت کرد و حال سوال این است که چه میزان از این اعتبار به بهسازی خیابان‌های شهر اهواز اختصاص داده شده است.

چرا حفره‌ی خیابان شهید شمخانی ترمیم نمی‌شود؟

امروز به لطف مدیران پرادعا، اهواز به شهری بدل شده است که کیفیت نامطلوب آسفالت معابر و پروژه‌های ناتمام و رها شده‌ی شهرداری و ادارات آب و فاضلاب، آسیب‌های جبران ناپذیری به خودروهای مردم وارد می‌کند و کسی هم پاسخگوی خسارت‌های وارده به خودروهای شخصی آنان نیست.

بر اساس گزارش‌های مردمی در پی شکستگی لوله‌ی آب شرب، حفره‌‌ای عمیق در وسط تقاطع خیابان شهید شمخانی واقع در شهرداری منطقه یک اهواز ایجاد شده است که حدود سه ماه است به حال خود رها شده است و شهرداری و آبفا هیچ اقدامی برای برطرف کردن این معضل و ترمیم آسفالت در این منطقه انجام نداده‌اند.  

ترک فعل ...

ترک فعل شهرداری و آبفا در حالی صورت گرفته است که در بند 14 ماده‌ی 55 قانون شهرداری‌ها تصریح شده است که تمامی ادارات موظف هستند در مواردی که احتمال ایجاد خطرات جانی یا مالی برای شهروندان وجود دارد، در مهلت تعیین شده و در اسرع وقت به وظایف قانونی خود در جهت سلامت شهروندان عمل کند و در غیر این‌صورت معاونین دادستان باید با ترک فعل صورت گرفته، برخورد کنند. 

سید محمد جواد رضوی عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه دو سال است به مردم قول آسفالت خیابان‌ها دادیم، اظهار کرد: یکی از مطالبات اصلی اعضای شورای شهر که برخاسته از مطالبات مردمی است آسفالت معابر و خیابان‌های اهواز اما آنطور که باید در راستای تحقق این امر عمل نشده است.

آسیب به خودروهای شخصی مردم به دلیل خرابی آسفالت

علیرضا باوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان نیز پیش‌تر در جمع خبرنگاران ضمن انتقاد از اقدامات ناکافی شهرداری در حوزه آسفالت معابر سطح شهر اظهار کرد: در چند سال اخیر خرابی آسفالت معابر و وجود چاله‌های ناشی از فرونشست زمین و تعمیرات شرکت‌های خدماتی از جمله آبفا، موجب نارضایتی مردم اهواز و آسیب جدی به خودروهای آنان شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، تا کنون پویش‌های متعددی با هدف انتقاد از وضعیت نامطلوب معابر و عدم ترمیم آسفالت در اهواز و دیگر شهرهای استان خوزستان در سامانه «فارس من» ثبت شده است.

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1550945

مهمترین اخبار ایران و جهان: