نیوز سیتی!
05 آبان 1402 - 00:03

رایزنی‌های علی باقری در مسکو

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در دیدار با معاونان وزرای خارجه روسیه درباره اوضاع منطقه و عرصه بین‌الملل به رایزنی پرداخت.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه که به دعوت همتای روس خود به مسکو سفر کرده، امروز (پنجشنبه) چهارم آبان ماه با «میخائیل بوگدانف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امورخاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو نیز حضور داشت، آخرین تحولات مربوط به فلسطین اشغالی مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ضمن تشکر از اقدامات مسکو در سازمان ملل در مواجهه با تلاش‌های سلطه جویانه آمریکا در توجیه و حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی و با تشریح مواضع و اقدامات ایران در قبال اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع و مظلوم غزه، گفت: مقاومت یک امر خارجی در منطقه نیست، بلکه یک باور درونی است که ملت‌های منطقه به ویژه مردم غزه بدان دست یافته‌اند، ولی آمریکا نمی‌خواهد این واقعیت را بپذیرد و گمان می‌کند با تحریم، فشار و یا کشتار مردم می‌تواند همه چیز را از بین ببرد.

در این نشست باقری، خواستار آن شد تا دو کشور از ظرفیت‌های مختلف دوجانبه و چندجانبه برای توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی و همچنین ارسال سریع غذا، سوخت و دارو به مردم نیازمند غزه گام بردارند. 

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه نیز با تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی مسکو از جمله دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد کشورهای مختلف برای توقف خشونت در فلسطین، گفت: روسیه با ارائه دومین پیش نویس قطعنامه مربوط به فلسطین در شورای امنیت درصدد است، نقش خود در سازمان ملل و شورای امنیت در خصوص وضعیت بحرانی فلسطین که می‌تواند باعث گسترش تنش و بی ثباتی به سایر مناطق شود، ایفا کند.

به گزارش فارس، علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه همچنین با «میخائیل گالوزین»، معاون وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه در امور روابط با کشورهای مشترک المنافع دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، درباره طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه پیرامونی، تبادل نظر صورت گرفت.

دو طرف ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه قفقاز جنوبی، اهمیت برگزاری نشست اخیر وزرای امور خارجه در فرمت ۳+۳ در تهران را، یادآور شده و بر ادامه تلاش‌های جمعی در فرمت مذکور در مسیر تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای و پیشبرد همکاری‌های اقتصادی تاکید کردند.‌

مسائل مرتبط با دیگر تحولات پیرامونی نیز، در راستای تقویت همکاری‌ها در حفظ صلح، امنیت و ثبات منطقه‌ای و مقابله با تهدیدات مشترک، در این دیدار مطرح و بررسی شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551689

مهمترین اخبار ایران و جهان: