نیوز سیتی!
22 آبان 1402 - 16:56

کرمیلن: رد پای اوکراین در خرابکاری «نورد استریم» آشکارتر می‌شود

سخنگوی کاخ کرملین ضمن تاکید بر لزوم انتشار نتایج تحقیقات درباره خرابکاری در خط لوله انتقال گاز به اروپا، گفت که رئیس جمهور روسیه هرگز ارتباط آن با سران کشورهای غربی را رد نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) بار دیگر به دست داشتن اوکراین در خرابکاری سال قبل در خط لوله انتقال گاز به اروپا (نورد استریم) اشاره کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «رد پای اوکراین در خرابکاری در نورد استریم هر روز بیشتر از گذشته در گزارش‌ها و تحقیقات مختلف درباره این حادثه ظاهر می‌شود».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره تحقیقات حول این حادثه توضیح داد: «نتایج تحقیقات درباره حمله تروریستی به نورد استریم نباید کتمان شود، بلکه باید آن نتایج را منتشر کرد و همه مسببان آن معرفی شوند».

سخنگوی کرملین در این‌باره اضافه کرد: «شاید [ولودیمر] زلنسکی [رئیس‌جمهور اوکراین] از حمله تروریستی به نورد استریم اطلاعی نداشته باشد، که همین هشداری برای غرب است مبنی بر اینکه رژیم کی‌یف نمی‌تواند اوضاع را کنترل کند».

طبق این گزارش، پسکوف با بیان اینکه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هیچوقت تماس با سران کشورهای غربی را رد نکرده، گفت: «بلکه او درباره پذیرا بودن گفتگو صحبت کرده و حامی ارتباط مؤثر است».

وی در پاسخ به سوالی درباره ارتباط روسیه با آلمان، اظهار داشت: «با توجه به بیانیه‌های آلمان نمی‌توان گفت که توازن به سمت در نظر گرفتن منافع روسیه متمایل شده باشد».

به نوشته اسپوتنیک، این مقام روس درباره استقرار گردان تانک‌های لهستان در مرز با بلاروس نیز تصریح کرد: «این هم اقدام دیگری برای افزایش تنش است و مینسک هر کاری را برای تامین امنیت خود انجام می‌دهد».

پسکوف درباره وضعیت انسانی در نوار غزه نیز توضیح داد: « روند تخلیه اتباع روسیه از نوار غزه فرآیندی دشوار است و هنوز کارهای زیادی باید انجام شود».

وی همچنین افزود: «مسکو از کمک هر دو طرف در تخلیه شهروندان روسی از غزه استقبال می‌کند. روند تخلیه ادامه خواهد داشت، همه آنها می‌توانند خارج شوند».

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1570689

مهمترین اخبار ایران و جهان: