نیوز سیتی!
22 آبان 1402 - 21:25

کشف 41 هزار کیلوگرم کود قاچاق در میاندورود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود گفت: 41 هزار و 150 کیلوگرم کود قاچاق در شهرستان میاندورود کشف و توقیف شد.

محمد باقر اسفندیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در میاندورود گفت: کالای ضبط شده ۴۱ هزار و ۱۵۰ کیلوگرم کود قاچاق شامل؛ اوره ، سولفات پتاسیم، سوپر فسفات تریپل، فسفات ساده و کلرور پتاسیم با ارزش ۲ میلیارد و ۹۷۹ میلیون ریال بوده است که تحویل انبار اموال تملیکی استان مازندران شده و پرونده‌ها جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال گردیده است.

وی با بیان اینکه به طور کلی معامله هر کالایی در کشور که دولت آن را منع کرده باشد، قاچاق کالا نام می‌گیرد، تصریح کرد: همچنین کالاهایی که واردات و صادرات آنها از دید قانون ممنوع است، اگر خرید، فروش و یا نگهداری شود قاچاق محسوب می‌شود و کشاورزان نسبت به اینگونه فعالیت‌های غیرمجاز حساس باشند و به واحد بازرسی مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: این شهرستان دارای ۹ کارگزاری خرید و توزیع کود در بخش خصوصی است که زیر نظر این مدیریت مشغول بکار هستند و حواله های صادر شده از مراکز جهاد کشاورزی بین کشاورزان منطقه توزیع می‌شود.

اسفندیاری گفت: این 41 هزار و 150 کیلوگرم کود قاچاق شامل : 20 هزار و 750 کیلوگرم کود اوره ، 2 هزار و 500 کیلوگرم کود سوپر فسفات ، یک هزار و 900 کیلوگرم فسفات ساده ،700 کیلوگرم کلرورپتاسیم و 15 هزار و 300 کیلوگرم کود سولفات پتاسیم بوده است.

پایان پیام / ۸۶۰۶۹ /غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1570901

مهمترین اخبار ایران و جهان: