نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 17:01

اهمیت مشارکت در انتخابات باید تبیین شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: همه دستگاه‌ها در تبیین کردن و ترغیب مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی مسوول هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه امروز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان کرمانشاه ضمن اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات، اظهار کرد: سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت بالا؛ چهار رکنی مهم در انتخابات است که باید به دنبال آن بود.

وی با اشاره به نقش مهم مردم در تعیین سرنوشت کشور و استان، افزود: باید فعالیت‌های اطلاع‌رسانی در خصوص انتخابات به گونه‌ای باشد که به مردم پیام‌های مهم انتقال داده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه اشاره‌ای به کارهای خوب صورت گرفته در این دوره از انتخابات داشت و گفت: یکی از این مواردی که صورت گرفت این بودن که طبق قانون شفافیت مالی که مبنی بر معرفی شماره حساب توسط کاندیداها است تا تمام فعالیت‌های مالی ستاد آن از طریق این حساب صورت بگیرد و فعالیت مالی خارج از این چارچوب غیرقانونی است.

وی ادامه داد: ضعفی که وجود دارد تبیین کارهای صورت گرفته است که باید به صورت نمایان و آشکار به سمع و نظر مردم رسانده شود.

شعبانی تصریح کرد: تمام تلاش ما در جهت انتخابات سالم بر این است که انتخابات در اتاق شیشه‌ای و کاملا شفاف برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه همه دستگاه‌ها را در تبیین کردن و ترغیب مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی مسوول دانست و گفت: باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد؛  مسوولان باید جامعه هدف خود را برای حضور در انتخابات تبیین کنند، به عنوان مثال معلمان برای دانش‌آموزان از اهمیت این حضور بگویند.

وی برگزارکنندگان انتخابات را خود مردم دانست و عنوان کرد: مردم باید بداند تنها راه حل مسائل و مشکلات کشور انتخابات است.

شعبانی خطاب به روابط عمومی‌های ادارات، گفت: فقط با رسانه‌های رسمی و مجوزدار ارتباط بگیرید و حق ارتباط و پاسخگویی به رسانه‌های غیررسمی را ندارید؛ مدیران نیز ارتباط‌های رسانه‌ای را فقط از طریق روابط‌عمومی‌ها انجام دهند و پاسخگوی رسانه‌های رسمی باشند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616901

مهمترین اخبار ایران و جهان: