نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 09:45

تخصیص یک میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان « آبدانان »

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آبدانان گفت: مبلغ یک میلیارد تومان تسهیلات برای ۴ کارگاه سفالگری، خراطی روی چوب، معرق و تابلوسازی در نظر گرفته شده است.

امین طاهری مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آبدانان، صبح یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با اشاره به اینکه در سطح شهرستان ۲۴ کارگاه داریم گفت: از محل تبصره ۱۸ مبلغ یک میلیارد تومان تسهیلات برای ۴ کارگاه ( ۲ کارگاه سفالگری، خراطی روی چوب و معرق و تابلو سازی ) در نظر گرفته شده است.

وی با تشکر از صندوق کار آفرینی امید در پرداخت به موقع تسهیلات افزود: مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان از طریق صندوق کارآفرینی امید به کارآفرینان پرداخت شده است و ۴۰۰ میلیون تومان دیگر در حال پرداخت است.

طاهری با فراخوانی جوانان به ایجاد کسب و کار گفت: صنایع دستی جزء مشاغلی است که از مزایای آن می توان تجهیزات ارزان، سهولت دسترسی، بازار فروش و آموزش سریع آن را نام برد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: با توجه به اینکه این کارگاه ها برخی از سال ۹۸ و ۹۹ و ۱۴۰۰ شروع به کار کرده اند، بیشترین فروش آن‌ها از طریق مجازی و به کشورهای حوزه خلیج فارس هم صادرات دارند.

این مقام مسئول با اشاره به هفته روستا و عشایر و برگزاری نمایشگاه در تهران تشریح کرد: در طول یک هفته مبلغ ۱۵۵ میلیون تومان فروش صنایع دستی داشته اند. و در نمایشگاه ها بازاریاب برای عقد قرارداد به صورت مستقیم وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، توجه به رشد صنایع دستی علاوه‌ بر ایجاد اشتغال برای جوامع بومی به بهبود اقتصاد و ارتقای سطح زندگی این افراد نیز کمک شایانی می‌کند. چرا که، توجه به این صنعت با کمک به توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری موجب رشد اقتصادی و دستیابی به هدف‌های دولت در کشوری مانند ایران می‌شود.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1538289

مهمترین اخبار ایران و جهان: