نیوز سیتی!
18 آذر 1402 - 08:45

ترانزیت ۹۴۸ میلیون دلاری کالا از کرمانشاه به عراق

ناظر گمرکات استان کرمانشاه، از رشد ۶۹ درصدی وزن کالاهای ترانزیتی با مقصد حوزه نظارت گمرکات این استان طی هشت ماهه سپری شده از سال‌جاری خبر داد.

علی‌اصغر عباس‌زاده، ناظر گمرکات استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: ارزش کالاهای ترانزیتی با مقصد گمرکات این استان طی هشت ماه سپری شده از سال‌جاری ۹۴۸ میلیون و ۵۸ هزار و ۴۴۲ دلار به وزن ۲۳۲ هزار و ۹۸۰ تن بوده است.

وی افزود: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۶۹ درصد افزایش و از لحاظ ارزش ۴۸ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: از این میزان کالای ترانزیتی با مقصد گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با ۷۵۰ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۳۱۸ دلار به وزن ۸۱ هزار و ۴۲۵ تن، با سهم ۷۹ درصدی ارزش و سهم ۳۵ درصدی وزن، بیشترین میزان از مجموع کالای ترانزیت مقصد گمرکات استان را از آن خود کرد.

وی سهم گمرک خسروی از مجموع کالای ترانزیتی با مقصد گمرکات استان را از لحاظ ارزش ۱۳ درصد و از حیث وزن ۶۱ درصد عنوان کرد و افزود: میزان آن ۱۲۳ میلیون و ۵۸ هزار و ۹۸۹ دلار به وزن ۱۴۱ هزارو ۱۴۰ تن بوده است.

به گفته مدیرکل گمرک کرمانشاه؛ میزان کالاهای ترانزیتی با مقصد گمرک کرمانشاه ۷۴ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۱۳۵ دلار به وزن ۱۰ هزارو ۴۱۵ تن بوده که این مقدار کالای ترانزیتی با مقصد گمرک کرمانشاه از لحاظ وزن ۴ درصد و از حیث ارزش ۸ درصد از مجموع کالای ترانزیتی با مقصد گمرکات استان کرمانشاه را شامل می‌شود.

عباس‌زاده عمده کالاهای ترانزیتی خارجی با مقصد گمرکات استان کرمانشاه را اتومبیل نو و مستعمل، روغن موتور، کشنده و سواری، گوشت مرغ منجمد و عمده کالاهای ترانزیت داخلی با مقصد گمرکات این استان را ماشین ظرفشویی، ژنراتور، کولر گازی، تایر، لوازم برقی آشپزخانه و... عنوان کرد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1598389

مهمترین اخبار ایران و جهان: