نیوز سیتی!
16 آذر 1402 - 21:43

ماهور منشا تحولات در حوزه فرهنگ استان مرکزی خواهد بود

استاندار مرکزی گفت: مجتمع ماهور به عنوان مکانی برای تبادل نظر اصحاب و رسانه و محلی برای فکر کردن اهالی رسانه و فرهنگ خواهد بود که از هنرمندان و اصحاب هنر می‌توانند از بخش‌های مختلف آن بهره ببرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه عصر امروز در آیین افتتاح ساختمان ماهور اراک اظهار کرد: مرکز فرهنگ و رسانه (ماهور) یک اقدام نوآورانه برای پاسخ به نیار تاریخی استان و اراک در حوزه فرهنگ است که می‌تواند نتایج ارزشمندی در تربیت نیرو در حوزه هنر و رسانه به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: این مرکز به عنوان مکانی برای  تبادل نظر اصحاب و رسانه و محلی برای فکر کردن اهالی رسانه و فرهنگ خواهد بود که از هنرمندان و اصحاب هنر می‌توانند از بخش‌های مختلف آن بهره ببرند.

استاندار مرکزی با اشاره به بخش‌های مختلف این مجتمع بیان کرد: مرکز هنر و رسانه استان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، پارک علمی و فناوری و استانداری مرکزی در مدت 8 ماه از ایده به عمل تبدیل شد  و ثابت کرد می‌توان با همکاری و همراهی مسوولان اقدامات پرشتاب را به محصول تبدیل کرد.

مخلص‌الائمه گفت: استفاده درست از ظرفیت‌ها را با فضاهایی چون ماهور می‌توان مشاهده کرد.

حجت الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی نیز  از راه‌اندازی 10 مرکز جدید تا پایان سال در استان‌های مختلف کشور خبر داد.

افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۰ مرکز جدید در سطح استان‌های کشور ایجاد شود.

 به گزارش فارس مرکز اصحاب هنر و رسانه (ماهور) با زیر بنای یک هزار و ۲۰۰ متر مربع در چهار طبقه با حضور وزیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اراک به بهره برداری رسید.

 طبقه نخست این ساختمان به کافه نوش اندیش اختصاص یافته و مقرر شد گردهمایی اهالی رسانه استان مرکزی در آن انجام شده و خدمات آموزش رسانه در حوزه های مختلف از جمله تدوین، فتوشاپ، موشن گرافی، هنری و گرافیکی به صورت حرفه‌ای برای علاقه مندان برگزار شود.

 مرکز رسانه ماهور در استان مرکزی با هدف حمایت از فضای مجازی و رسانه‌ای در استان ایجاد شده و مقرر شده‌است با جمع آوری هنرمندان و فعالان فضای مجازی در یک نقطه در سطح استان و ملی فعالیت کنند و تولیدات فاخر تولید کنند.

پایان پیام 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1597401

مهمترین اخبار ایران و جهان: