نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 20:44

عشایر خدمات گسترده‌ای به نظام و انقلاب داده‌اند

فرمانده سازمان بسیج عشایر کشور در حاشیه رزمایش سراسری جهاد خدمات رسانی به جامعه عشایری فارس گفت: عشایر خدمات گسترده‌ای به نظام و انقلاب داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز؛ در حاشیه رزمایش سراسری جهاد خدمات رسانی به جامعه عشایری فارس، جلسه شورای عشایری شهرستان سروستان برگزار شد.

این رزمایش با هدف خدمت رسانی به بزرگترین جامعه عشایری کوچ رو کشور، در شهرستان سروستان برگزار و ویزیت رایگان عشایر، اجرای طرح‌های عمرانی، تجهیز مدارس و واکسیناسیون دام‌ها از مهترین کار‌های جهادی انجام شده در رزمایش بود.

لازم به ذکر است در رزمایش سراسری جهاد خدمت رسانی به جامعه عشایری فارس، مدارس عشایری استان فارس با ۱۵ میلیارد تومان هزینه به وسایل آموزشی و کمک آموزشی تجهیز شده و ۳۵ گروه دامپزشکی نیز به واکسیناسیون دام‌ها و ضدعفونی کانون‌های آلودگی بیماری‌های دامی پرداختند.

در ادامه این رزمایش جلسه شورای عشایری شهرستان سروستان در منطقه و سایت اسکان عشایری سرونخودی با حضور سرهنگ سعیدی فرمانده سازمان بسیج عشایر کشور، کریمی مدیرکل امور عشایر فارس، سرهنگ شکوهی فرمانده سپاه عشایر فارس، نورایی مدیرکل دامپزشکی استان، بهمنی فرماندار شهرستان و روسای دستگاه های اجرایی و مسئولین نظامی و انتظامی استانی و شهرستان سروستان، معتمدین و شوراهای عشایر و با محوریت رسیدگی به مسائل و مشکلات عشایر برگزار گردید.

در ابتدای جلسه تعدادی از معتمدین عشایری به نمایندگی از حاضرین مشکلات خود منجمله پیگیری انشعابات آب، برق و گاز اسکان دائم، توزیع پنل های خورشیدی، بهره مندی از کانکس بهداشت موجود در بیمارستان سروستان با جذب بهیار و بهورز، مشکلات عدم آنتن دهی خطوط تلفن همراه و... را مطرح نمودند.

 

سعیدی فرمانده سازمان بسیج عشایر کشور ضمن اشاره به اینکه عشایر از گذشته تا به امروز خدمات گسترده ای به نظام و انقلاب ارائه داده اند و انقلاب نیز وظایف ویژه ای در خدمات رسانی به عشایر در نظام مقدس انقلاب اسلامی را ارائه نموده است گفت وظیفه همه مسئولین است که جهاد تبیین کرده تا بتوانیم این خدمات متقابل را عیان کنیم.

سعیدی در ادامه افزود باتوجه به پیگیری های صورت گرفته از طریق سازمان امور عشایر کشور، وزارت جهاد کشاورزی و مجلس شورای اسلامی طی سالهای آینده اتفاقات خوبی در معیشت پایدار عشایر رقم خواهد خورد.

دکتر کریمی مدیرکل امور عشایر فارس نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل در 8 ماهه گذشته سالجاری، موضوع بهره مندی عشایر از اعتبارات ارزش افزوده را مطرح نمود و گفت باتوجه به اینکه درحال حاضر در استان فارس 13 شهرستان تازه تاسیس داریم، پیگیری های لازم صورت گرفته است تا شهرستان سروستان نیز بعنوان یکی از این شهرستان ها از اعتبارات ارزش افزوده بهره مند گردیده و با تخصیص این اعتبار به اداره کل امور عشایر فارس بتوانیم این اعتبارات را در خود شهرستان و برای ارائه خدمات به عشایر سروستان استفاده کنیم.

کریمی همچنین به تسهیلات اشتغالزایی تبصره 16 در سال گذشته اشاره کرد و افزود با پیگیری و مذاکرات متعددی که با استاندار فارس و مسئولین ذیربط صورت گرفت توانستیم اداره کل امور عشایر را نیز بعنوان یکی از دستگاه های توزیع کننده این تسهیلات در قانون گنجانده و با همت جهادی صورت گرفته در اداره کل و معرفی عشایر متقاضی تسهیلات اشتغالزایی به بانک ها رتبه سوم جذب این تسهیلات در استان فارس نایئل گردیم و لازم به ذکر است عملکرد اداره کل در سالجاری در موضوع ارائه تسهیلات به عشایر، درحال حاضر پیگیری مصوبات تبصره 18 درحال انجام است و به زودی عشایر از این تسهیلات نیز بهره مند خواهند شد.

کریمی در ادامه با یادآور شدن اینکه شهرستان سروستان یکی از بهترین شهرستان های عشایری کشور در دریافت خدمات و نمونه در بحث اسکان در استان و کشور است افزود طبق تفاهم نامه جدید سازمان امور عشایر کشور با شرکت توانیر حدود ۲۵۰۰ پنل  خورشیدی به استان فارس تخصیص داده شده است که امیدواریم این سهمیه افزایش یابد و در بحث آبرسانی نیز امیدواریم تا زمانی که انشعابات آب و برق و گاز که در دستور کار مسئولین ذیربط می باشد و در آینده ای نزدیک در دسترس عشایر قرار خواهد گرفت، ضمن آبرسانی با تانکرهای موجود در شهرستان، بتوانیم درصورت پلاک گذاری تانکرهای تازه خریداری شده از محل مصوبات سفر اول ریاست جمهوری به استان فارس به وظایف آبرسانی خود عمل کنیم.

کریمی در انتهای جلسه با تشریح سیاست های سازمان امور عشایر کشور در اشتغال پایدار عشایر از امضای تفاهم نامه مشترک آموزشی با اداره کل فنی و حرفه ای استان فارس خبر داد و افزود فرزندان دختر و پسر عشایر منبعد با معرفی خودبه اداره کل بصورت رایگان از کلاس ها و دوره های آموزشی آن و ایجاد اشتغال پایدار بهره ببرند.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585545

مهمترین اخبار ایران و جهان: