نیوز سیتی!
25 آبان 1402 - 11:57

راه‌اندازی رشته فناوری هوایی در مرکز فنی و حرفه‌ای همدان

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای همدان از راه‌اندازی رشته فناوری هوایی برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: قطعات هواپیمای سوخو از یک شرکت‌ داخلی خریداری شده که آموزش‌ تعمیر و نگهداری هواپیما بر اساس آن ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند وهب مختاران صبح امروز در شورای اداری آموزش فنی و حرفه ای استان اظهار کرد: از سال گذشته تا کنون رشته‌های جدید و به‌روز در استان راه‌اندازی شده که زمینه تولید و اشتغال را فراهم آورده است. 

وی ضمن اینکه فناوری هوایی را یکی از رشته‌های جدید عنوان کرد که برای نخستین بار در سطح کشور در حال فعالیت است گفت: ما قطعات هواپیمای سوخو را از یک شرکت‌ داخلی خریداری و داخل کارگاه گذاشته‌ایم که آموزش‌ تعمیر و نگهداری هواپیما بر اساس آن ارائه می‌شود و حتی قابلیت آموزش پهپاد را نیز داریم. 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای همدان از ایجاد کارگاه گوهرتراشی و تراش سنگ‌های قیمتی به عنوان دیگر رشته جدید یاد کرد و  افزود: در این زمینه یک کارگاه مناسب با تمام تجهیزات آماده شده که منتظر افتتاح آن از سوی سازمان هستیم.

وی افزود: همچنین با توجه به سابقه همدان در تولید چرم اخیرا کارگاه چرم در مرکز خواهران به عنوان یک کارگاه تخصصی ایجاد شده و مصنوعات مختلف چرم در این کارگاه تولید شده و کفش نیز با نازل‌ترین قیمت تولید و به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

مختاران هوشمندسازی و اینترنت را از دیگر رشته های ایجاد شده با توجه به شرایط و امکانات موجود برشمرد و افزود: یکی از برنامه های ما فعالیت در زمینه تولید است که در همه شهرستان‌ها کارگاه‌های تولید در بخش‌های مختلف ایجاد شده که نمونه آن تولید سفال و سرامیک در نهاوند و بسته‌بندی گردو در اسدآباد است.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1573945

مهمترین اخبار ایران و جهان: