نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 17:37

منطقه آزاد بانه و مریوان شاهراه توسعه همه جانبه کردستان است

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس گفت: منطقه آزاد بانه و مریوان می تواند شاهراه توسعه همه جانبه استان و بسترسازی رونق اقتصادی منطقه و کل کشور باشد باید از این فرصت پیش آمده به نفع احسن بهره بگیریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شیوا قاسمی‌پور در شورای اداری استن کردستان در سنندج اظهار کرد: سر تعظیم در برابر عظمت و بزرگی مردم استان کردستان برای حماسه‌ای در استقبال از رئیس جمهور و حضور در راهپیمایی 13 آبان خلق کردند.

وی تصریح کرد: از مدیران استانی به خاطر زحماتی که در طول این دو سال در اجرا و اتمام پروژه‌های مختلف کشیده و موجب تزریق شور و شادی و امیدآفرینی در جامعه شد، تشکر می‌کنم.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس افزود: امروز برای یک اتفاق مهم و خیلی بزرگ این جلسه برگزار می‌شود، آغاز عملیات اجرایی منطقه آزاد تجاری مریوان و بانه که می‌تواند نقطه عطفی در توسعه استان در حوزه اقتصادی، تجاری و گردشگری باشد.

قاسمی‌پور خاطرنشان کرد: مردم این استان سال‌ها منتظر این اتفاق مهم بودند که خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر بستر تحقق این مطالبه در دولت سیزدهم فراهم شد.

وی گفت: منطقه آزاد حرف و شعار نیست و به عمل تبدیل شده و امیدواریم این عملیات با سرعت و دقت بیشتر دنبال شود.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد بستر توسعه کردستان در حوزه‌های مختلف فراهم خواهد شد.

وی با تاکید براینکه باید یک نگاه ویژه به مرز داشته باشیم مرز را هرگز نباید به عنوان یک تهدید ببینیم، گفت: منطقه آزاد بانه و مریوان تکمیل کننده تلاش‌ها و گام‌های توسعه‌ای است که در حوزه‌های مختلف برداشته شده است.

قاسمی‌پور اضافه کرد: منطقه آزاد بانه و مریوان می‌تواند شاهراه توسعه همه جانبه استان و بسترسازی رونق اقتصادی منطقه و کل کشور باشد باید از این فرصت پیش آمده به نحو احسن بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات و ایجاد توسعه همه باید در کنار هم و متحد گام برداریم، اذعان کرد: عبور از مشکلات نیاز به همراهی هرچه بیشتر مردم و تلاش جهادی مسئولان دارد بستر برای کار در کردستان فراهم است باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

قاسمی‌پور اضافه کرد: منطقه آزاد بانه و مریوان با وجود ظرفیت معادن، مرزهای باشماق و سیرانبند، منابع آبی، گردشگری، کشاورزی و غیره می‌تواند به یک از مناطق موفق در بین مناطق آزاد در سطح کشور تبدیل شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1561101

مهمترین اخبار ایران و جهان: