نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 00:01

اشکال در دسترسی آی مسیج اندرویدی‌ها کار اپل بوده‌ است

شرکت اپل اعلام کرده برای جلوگیری از دسترسی به آی‌مسیج در اندروید دسترسی Beeper Mini را قطع کرده‌ است.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از تک کرانچ، اپل پس از راه اندازی سرویس Beeper Mini که دسترسی به آی‌مسیج را برای اندروید ممکن می‌ساخت، اکنون اعلام کرده که جلوی این برنامه را گرفته است.

شرکت Beeper، استارت‌آپی که آی‌مسیج را مهندسی معکوس کرد تا دسترسی به این سرویس را برای کاربران اندرویدی به ارمغان بیاورد، اکنون با یک وقفه مواجه شده و به نظر می رسد که اپل مقصر آن است. کاربران هنگام تلاش برای ارسال متن از طریق Beeper Mini پیام‌های خطا مشاهده کردند که از بین نمی‌رفت.

اریک میگیکوفسکی، مدیر عامل Beeper در پاسخ به این سوال که آیا احتمالا اپل راهی برای قطع عملکرد Beeper Mini پیدا کرده پاسخ داد: «بله، همه داده ها این را نشان می دهند.»

اپل آی‌مسیج را یکی از ابزارهای کلیدی برای ماندن کاربران در اکوسیستم خود می داند، به همین دلیل است که برنامه آی‌مسیج را برای اندروید راه اندازی نمی کند. در حالی که امیدواری وجود داشت که مقررات اتحادیه اروپا آن را مجبور کند که آی‌مسیج را سازگارتر کند، اخبار این هفته نشان می‌دهد که آی‌مسیج در مورد این قوانین مهلت خواهد گرفت.

اپل این انحصارطلبی خود را در بیانیه ای که با مطبوعات به اشتراک گذاشته شد، اینگونه توجیه کرد: «ما محصولات و خدمات خود را با فناوری‌های پیشرو در صنعت حریم خصوصی و امنیتی می‌سازیم که به کاربران امکان کنترل داده‌هایشان و حفظ امنیت اطلاعات شخصی را می‌دهد. ما با مسدود کردن تکنیک هایی که از اعتبارنامه های جعلی برای دسترسی به آی‌مسیج سوء استفاده می کنند، اقداماتی را برای محافظت از کاربران خود انجام دادیم.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1600645

مهمترین اخبار ایران و جهان: