نیوز سیتی!
24 آذر 1402 - 16:12

امام جمعه پارس‌آباد: دفاع از حریم ولایت از درس‌های عبرت‌آمیز حضرت فاطمه (س) است

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: دفاع از حریم ولایت از درس های عبرت آمیز حضرت فاطمه (س) برای جامعه امروزی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی، امام جمعه شهرستان پارس آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای امام خمینی (ره ) برگزارشد، ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا الهی و عرض تسلیت با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) به شخصیت حضرت فاطمه پرداخت و اظهار کرد: دفاع از حریم ولایت از درس‌های عبرت‌آمیز حضرت فاطمه (س) برای جامعه امروزی است و حضرت فاطمه (س) دارای شخصیت عظیمی بود که پیامبر اکرم در وصف ایشان فرمودند: «فاطمه سرآمد کلیه زنان جهان است». قناعت و شکرگذاری از دیگر درس‌های عبرت‌آموز حضرت فاطمه (س) است.

حجت الاسلام باقری بنابی تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) محبوب‌ترین و عزیزترین انسان نزد پروردگار و یادگار ارزشمند حضرت رسول اکرم (ص) بود که در طول زندگی خود همواره از اسلام و ولایت دفاع و در این راه جان خود را نیز نثار کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه این شهرستان میزبان ۲ شهید گمنام است، گفت: شهدا منبع خیر و برکت برای جامعه است و باید قدردان شهدا باشیم.

خطیب نماز جمعه شهرستان پارس‌آباد تصریح کرد: هر کس مقام و جایگاه شهدا را بداند از خدا آرزوی شهادت می‌کند چراکه شهدا «عند ربهم‌ یرزقون» هستند.

وی به جایگاه والای شهدای گمنام اشاره کرد و گفت: شهدای گمنام نزد خدا مقرب هستند و حتی نامشان را هم در راه خدا هدیه کردند و گمنام به محضر خدا رفته‌اند.

امام جمعه پارس آباد بر تداوم راه شهدا و پیروی از سبک و سیره آنان تاکید کرد و خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به منظور مصون ماندن جامعه از آسیب‌های اجتماعی و توطئه‌های دشمنان شد.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1605645

مهمترین اخبار ایران و جهان: