نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 14:14

اختصاص 380 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای فاز سوم جاده شهرکرد ـ بن ـ داران

فرماندار شهرستان بن گفت: بالغ بر ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای فاز سوم جاده شهرکرد ـ بن ـ داران اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد رضا علی‌بیگی صبح امروز در نشست شورای اداری بن با توجه به شاخصه‌های اصلی دولت سیزدهم، گفت: محرومیت‌زدایی، مردمی بودن دولت و عدالت‌محوری از ویژگی‌های این دولت است که انتظار می‌رود با توزیع امکانات به صورت عادلانه در جهت رفع مشکلات ، موجبات دلگرمی مردم فراهم شود.

فرماندار بن ادامه داد: طی ۲ سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این شهرستان در نظر گرفته شد که بخشی از این اعتبار تخصیص یافته و بخشی به صورت اعلامی است.

وی افزود: ۳۱۱ میلیارد تومان اعتبار، با سفر اول رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری به شهرستان بن اختصاص یافت.

علی‌بیگی اضافه کرد: اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیارد تومان برای اجرای فاز سوم جاده شهرکرد ـ بن ـ داران اختصاص پیدا کرده است.

وی بیان کرد: از ۳۸ میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی سال ۱۴۰۰، ۱۸ میلیارد تومان جذب شده است که امیدواریم مابقی برای رفع تنش آبی این شهرستان تخصیص پیدا کند.

فرماندار بن با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این شهرستان، اظهار کرد: مرمت و لایروبی قنوات با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان، احداث و تکمیل کانال‌های آب‌رسانی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، گودبرداری شبکه آبیاری نوین در حوزه نهال‌کاری، تخصیص زمین برای مجتمع‌های نگهداری دام سبک، احداث کارخانه تولید لبنیات بهاران، برگزاری کارگاه‌های فرآوری بادام از جمله اقدامات انجام شده در طی ۲ سال گذشته در این شهرستان است.

تکمیل شبکه فاضلاب شهرستان بن تا خردادماه سال آینده

وی گفت: پروژه فاضلاب بن که ۲۷ سال پیش کلنگ زنی شده بود و تا ابتدای دولت سیزدهم، تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، در طی ۲ سال گذشته به همراه تصفیه‌خانه به طور کامل محقق شد و از ۶۰ کیلومتر شبکه فاضلاب شهرستان، ۳۰ کیلومتر آن انجام شده و برای تکمیل مابقی این پروژه با پیمانکار قرارداد منعقد شده است که پیش‌‌بینی می‌شود تا خردادماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

علی‌بیگی افزود: ۵۲ مدرسه در این شهرستان وجود دارد که ساخت ۷۰ درصد آن‌ها مربوط به سال ۱۳۶۰ است که همت مسؤولان آموزش و پرورش در خصوص بازسازی این مدارس را می‌طلبد.

وی در پایان با اشاره به نیازهای شهرستان بن، خاطرنشان کرد: بهسازی معابر شهرستان، توجه به اورژانس جاده‌ای بارده، احداث خانه بهداشت روستای حیدری، احداث درمانگاه تخصصی و استقرار ادارات از جمله نیازهای این شهرستان است.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589501

مهمترین اخبار ایران و جهان: