نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 11:26

پیاده‌سازی مدیریت توامان آب و برق در کشت پاییزه خراسان‌شمالی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی گفت: همزمان با کشت پاییزه در این استان دستورالعمل مدیریت توامان آب و برق برای مدیریت مصرف در این استان پیاده‌سازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز سیدعقیل مرتضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی در نشست اعضای ستاد مدیریت کشت پاییزه در این استان، اظهارکرد: با توجه به محدودیت منابع آب سطحی و زیرزمینی در استان، اهتمام دستگاه‌های مرتبط بر این است که علاوه بر رعایت الگوی کشت، مصرف منابع آب به صورت بهینه مدیریت شود.

وی گفت: مطابق با شیوه‌نامه مدیریت توامان مصرف آب و برق چاه‌های کشاورزی برق‌دار و دستورالعمل اجرایی آن می‌بایست میزان برداشت آب و مصرف انرژی تمامی چاه‌های کشاورزی برق‌دار مورد بررسی و پایش قرار گیرد و به میزان مجاز در پروانه‌های صادر شده استفاده گردد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی افزود: اعتبار پروانه بهره‌برداری چاه‌های کشاورزی نیز به عنوان یکی از بندها و الزامات شیوه‌نامه می‌بایست مورد پایش قرار گیرد و همچنین برنامه تغییر ساعت کارکرد موقت و دائمی چاه‌ها موضوع برداشت مطابق پروانه بهره‌برداری ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: موضوع مدیریت مصرف انرژی علاوه بر اطلاع‌رسانی به مالکین چاه‌ها، در بازدیدهای میدانی، مورد تاکید خواهد بود و کشاورزان گرامی می‌بایست به میزان حجم پروانه‌های بهره برداری اقدام کنند.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1546101

مهمترین اخبار ایران و جهان: