نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 17:01

۱۷ موضوع اساسی خراسان رضوی احصا شده‌ است

معاون اقشار سپاه امام رضا علیه السلام گفت: بر اساس فرمان مقام معظم رهبری حدود ۲ هزار مساله از سطح مجامع عالی بسیج شهرستان های این استان احصا شد که در نهایت پس از بررسی و کار کارشناسی به ۶۰ مساله و ۱۷ موضوع اساسی رسیدیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، سرهنگ پاسدار عفت‌پناه، امروز در شانزدهمین اجلاسیه مجمع عالی بسیج شهرستان تربت حیدریه اظهار کرد: جایگاه نخبگان در حل مسائل مهم مجمع بسیجیان و در جهت ایجاد هماهنگی مطالبه گری و جریان سازی مشکلات و اثرگذاری اجتماعی ضروری است.

وی تصریح کرد: بر اساس فرمان رهبری معظم، با تمامی اسناد بالادستی که یکی از مهم‌ترین آن بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین اسناد پژوهش‌ها و دیگر اسناد مهم استانی و حتی برخی اسنادی که به صورت اختصاصی به دستگاه ها ابلاغ شده توانستیم از ۲ هزار مساله در نهایت به ۶۰ مساله، با ۱۷ موضوع اساسی برسیم.

 

عفت‌پناه افزود: برای هر مساله شناسنامه‌ای تهیه شده و مجدد این سلسله مسائل به عنوان کتاب «اقدام روشن» جمع بندی شد و این کتاب سند مسائل خراسان رضوی محسوب می‌شود.

معاون اقشار سپاه امام رضا علیه السلام خاطر نشان کرد: در اجلاسیه عالی مجمع بسیج، راهکارهای مختلفی مطرح شد که منابع موجود در اختیار شهرستان و حتی بخش خصوصی منابع مسائل را به یک سوم تقلیل داد.

عفت‌پناه گفت: جریان سازی مطالبات و مطالبه گری باعث انسجام و وحدت مسئولان می‌شود و این همان مطالبه مهم رهبری است که از مردم و مسئولان دارند.

امروز ماهیت رژیم موقت صهیونیستی بر جهانیان روشن شده‌ است

سید غلام محمد هاشمی، رئیس مجمع عالی بسیج شهرستان تربت حیدریه اظهار کرد: همه حاکمان غربی از این غده سرطانی حمایت می‌کنند و این برای ملت هایشان که در کنار مردم مظلوم فلسطین هستند مشخص شده‌ است.

وی بیان کرد: ضربه‌ای که اخیرا صهیونیست‌ها خورده‌اند در طول ۷۰ سال اخیر نخورده و این میزان تلفات و اسیر نداده‌ بودند.

هاشمی‌گفت: همه کشورها و دولت ها ارتش دارند اما ارتش رژیم صهیونیستی است که دولت دارد، بر همین اساس غیر نظامی در شهرک‌های اشغالی نیست و همه مسلح هستند.

رئیس مجمع عالی بسیج تربت حیدریه ابراز داشت: هیئت‌های اندیشه ورز در تولید محتوا ورود جدی و تاثیر گذار داشته‌ باشند که البته دارند و تقویت این مهم قطعا اتفاقات مهمی در جامعه رقم خواهد زد.

هاشمی‌گفت: اگر تفکر بسیج همراه با عمل در هیئت‌های اندیشه ورز آمیخته شود، شگفتی ساز خواهد بود.

نخستین و‌ مهم‌ترین راهبرد مجمع بسیج پیگیری منویات و مطالبات رهبری است

 

رئیس مجمع عالی بسیج تربت حیدریه بیان داشت: نخستین راهبرد مجمع بسیجیان پیگیری منویات و‌مطالبات مقام معظم رهبری است که گره مشکلات ما در عدم اجرای دقیق این راهبردها است.

وی افزود: احصای مسائل، نقاط ضعف و قوت‌ها و مشکلات مختلف سطح منطقه از دیگر راهبردهای مجمع است.

هاشمی ‌گفتمان سازی، مطالبه گری و جریان سازی را از دیگر راهبردهای مجمع بسیج دانست و افزود: تحقق محله اسلامی تا رسیدن به جامعه ناب اسلامی که حدود ۸۰ محله اسلامی مشخص شدند و در راس آنها هیئت‌های اندیشه ورز تولید ایده و راهکار می‌کنند از برنامه‌های مهم مجمع است.

وی اظهار داشت: در هشت کارگروه مجمع شامل؛ سلامت و دفاع زیستی، دفاعی و امنیتی، فضای مجازی و رسانه، فرهنگی و جهاد تبیین، سازندگی و‌محرومیت زدایی، اجتماعی و علمی پژوهشی ۸ مساله مهم شهرستان احصا شده‌است.

مهم‌ترین راهبرد کارگروه سلامت و دفاع زیستی جوانی جمعیت است

پاشایی، دبیر کارگروه سلامت و دفاع زیستی مجمع بسیج در گزارشی اعلام کرد: با توجه به اینکه مهم‌ترین رکن جامعه جمعیت و‌ نیروی انسانی است و با توجه به اینکه در سال ۱۴۲۰ جمعیت سالمندان کشور دو برابر می‌شود یک برنامه عملیاتی در این رابطه تدوین شده‌ است.

وی افزود: نرخ باروری در تربت حیدریه از سال ۱۳۹۶ از ۲. ۶۳ به ۱. ۹۳ در سال ۱۴۰۱ رسیده، لذا با بررسی وضعیت موجود و استناد به آمار و میزان باروری جمعیت و میزان ازدواج و طلاق ثبت شده و همچنین لیست کردن نقاط قوت و ضغف و تهدیدها و آسیب‌ها، اهداف کلی و اختصاصی تدوین کردیم تا در راستای جوانی جمعیت گام موثری برداریم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1546645

مهمترین اخبار ایران و جهان: