نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 23:26

بلینکن: نمی‌خواهیم غیرنظامیان آسیب ببینند اما اسرائیل حق دفاع دارد

وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه با نادیده گرفتن جنایت رژیم صهیونیستی در کشتار صدها زن و کودک و غیرنظامیان در نوار غزه گفت که آمریکا نمی‌خواهد غیرنظامیان آزار ببینند اما اسرائیل برای مقابله با هر تهدیدی حق دفاع از خود را دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه گفت تعداد آمریکایی‌هایی که در عملیات اخیر گروه‌های مقاومت در جنوب فلسطین اشغالی مفقود شده‌اند احتمالا افزایش خواهند یافت.

وی در ادامه گفت: «با مقام‌های اسرائیلی نشست خواهم داشت و در راستای آزادی گروگان‌های آمریکایی که نزد حماس هستند، تلاش خواهم کرد».

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «شرایط پیچیده بوده و می‌خواهیم که غیرنظامیان آزار نبینند اما اسرائیل در مقابله با هر تهدیدی حق دفاع از خود را دارد».

بلینکن افزود: «هر کشوری را که بخواهد از اوضاع برای تشدید بیشتر در منطقه سوء استفاده کند، باز خواهیم داشت».

وی ادامه داد: «در حال مذاکره برای ایجاد گذرگاه‌های امن با اسرائیل و مصر هستیم اما اوضاع پیچیده بوده و اسرائیل باید برای دفاع از خود اقداماتی انجام دهد».

وزیر خارجه آمریکا گفت: «در مورد جزئیات عملیات و آنچه اسرائیل می‌تواند انجام دهد صحبت نمی‌کنم اما آنچه ما را متمایز می‌کند، احترام به قوانین بین‌المللی است».

وی افزود: «با پیام واضحی به اسرائیل سفر می‌کنم که محتوای این پیام آن است که آمریکا از اسرائیل حمایت می‌کند و به این حمایت ادامه خواهد داد».

بلینکن گفت: «انتظار داریم که اسرائیل از آمریکا بخواهد که کمک‌های بیشتری دریافت کند».

رژیم صهیونیستی که از عملیات قاطعانه مبارزان فلسطینی طی عملیات طوفان الاقصی به شدت احسان حقارت می‌کند از روز گذشته آب نوار غزه را قطع کرده و علاوه بر آن ورود هرگونه غذا و سوخت به این باریکه را که 2.2 میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند، ممنوع کرده است.

نظامیان این رژیم که در مقابله با نیروهای مقاومت درمانده شده‌اند، با بمباران گسترده نوار غزه توسط جنگنده‌ها، زنان و کودکان و افراد غیرنظامی را به خاک و خون کشیده‌اند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای فلسطینی به ۱۱۰۰ نفر در نوار غزه و ۲۷ شهید در کرانه باختری افزایش یافته است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535645

مهمترین اخبار ایران و جهان: