نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 06:27

ادعای ایتالیا: اسرائیل حق دفاع دارد

وزیر خارجه ایتالیا روز دوشنبه با حمایت از رژیم صهیونیستیt خواستار تنش زدایی بین این رژیم و فلسطین شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  ایتالیا روز دوشنبه با حمایت از تل آویو، خواستار کاهش تنش بین رژیم صهیونیستی و فلسطین شد.

 به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا در بدو ورود به نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در شهر «بروکسل» گفت که باید تنش زدایی در درگیری اسرائیل و غزه صورت گیرد.وی بدون اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه مدعی شد که  اسرائیل حق دفاع از خود را دارد البته باید از این حق به شیوه ای متناسب و بدون ضربه زدن به غیرنظامیان غزه استفاده شود.

«الینا والتونن» وزیر خارجه فنلاند نیز از اتحادیه اروپا خواست تا در حل و فصل مناقشه فعال‌تر باشد.وی با تاکید بر اینکه اتحادیه به ایجاد شرایط مناسب برای آغاز مذاکرات صلح بین فلسطین و (رژیم) اسرائیل علاقه مند است، افزود: «قبل از هر چیز باید کمک‌هایی را در صحنه انجام دهیم تا از آن عبور کنیم و ثبات را به ثبات برسانیم.

به گفته وزارت بهداشت غزه، ارتش رژیم صهیونیستی به هدف قرار دادن غزه با حملات هوایی ادامه می‌دهد و  کل محله ها را ویران کرده است و بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه، 5087 فلسطینی از جمله ۲۰۵۵ کودک و ۱۱۱۹ زن کشته و ۱۵۲۷۳ نفر زخمی شده‌اند. این وزارتخانه اعلام کرد که هنوز بیش از ۱۵۰۰ نفر در زیر آوار محبوس هستند.

همزمان با حمایت برلین از حملات جنایتکارانه رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان حل بحران این منطقه را غیرممکن دانست.

بائربوک امروز (دوشنبه) پیش از ورود به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، مدعی شد که به دلیل لزوم مقابله با گروه‌های مقاومت در نوار غزه و همچنین اهمیت حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی در این منطقه، حل این مشکل غیرممکن است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548289

مهمترین اخبار ایران و جهان: