نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 23:26

نامه رئیس دانشگاه گیلان به دبیرکل سازمان ملل پیرامون نسل‌کشی در فلسطین

رئیس دانشگاه گیلان طی ارسال نامه‌ای به همتایان خارجی و دبیرکل سازمان ملل حمایت دانشگاهیان از مردم غزه را اعلام و خواستار توقف نسل‌کشی در فلسطین و ارسال کمک‌های بشردوستانه شد.

به گزارش پایگاه خبرگزاری فارس از رشت، فرید نجفی رئیس دانشگاه گیلان طی ارسال نامه‌هایی به دبیرکل سازمان ملل و روسای برخی دانشگاه‌های جهان، موضوع نقض حقوق بشر و حمله به غیر نظامیان را توسط رژیم صهیونیستی محکوم کرده و ضرورت تسریع در کمک بشردوستانه به مردم بی‌دفاع فلسطین را دبیر کل سازمان ملل و دیگر همتایان خود در میان گذاشت.

رئیس دانشگاه گیلان در بند نخست نامه خود به دبیر کل سازمان ملل و رؤسای دانشگاه ها، توقف فوری کشتار مردم بی‌دفاع غزه و پایان دادن به چرخه خشونت و محافظت از جان فلسطینیان را خواستار شده است.

گشایش سریع کریدورهای دریایی و زمینی جهت فراهم نمودن امکان تحویل بدون مانع کمک‌های پزشکی، مواد غذایی و سایر امکانات حیاتی به مردم غزه و همچنین رفع محاصره آب، برق و سوخت برای بازگرداندن وضعیت عادی زندگی روزمره برای شهروندان فلسطینی از دیگر مطالبات رئیس دانشگاه گیلان در نامه یاد شده به دبیرکل سازمان ملل و همتایان خارجی وی هستند.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1546989

مهمترین اخبار ایران و جهان: