نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 09:38

پایان هفته بارانی خراسان‌جنوبی و هشدار به زرشک‌کاران

با توجه به این که هواشناسی هشدار سطح زرد برای پایان هفته خراسان‌جنوبی به واسطه فعالیت توده‌های ناپایدار جوی صادرکرده است به طور حتم باید زرشک‌کاران مراقب باشند تا زحمت کشید دوساله آن ها در بارندگی ها ی پایان هفته خسارت نبیند.

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ فصل فصل کار و تلاش و برداشت یکتا محصول جهانی خراسان جنوبی (زرشک) است و اغلب زرشک کاران به واسطه نداشتن مکان مناسب برای خشک کردن زرشک یاقوت های سرخ را این روزها در فضای سرباز خشک می کنند و در برخی از نقاط هم خشک کردن زرشک در خرمن های انجام می شود.

با توجه به این که هواشناسی هشدار سطح زرد برای پایان هفته خراسان جنوبی به واسطه فعالیت توده های ناپایدار جوی صادرکرده است به طور حتم باید زرشک کاران مراقب باشند تا زحمت کشید دوساله آن ها در بارندگی ها به آن خسارت وارد نشود.

هواشناسی هشدار سطح زرد برای خراسان‌جنوبی با توجه به فعالیت توده‌های ناپایدار جوی از عصر چهارشنبه تا اواخر وقت پنج شنبه در استان  صادر کرد.

براساس این هشدارنوع مخاطره ای که استان با روبه رو خواهد بود وزش باد موقت در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک، رگبار و رعد و برق در نقاط مستعد و کوهپایه ای، احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه وکاهش محسوس دما در منطقه از پنج شنبه تا صبح جمعه خواهد بود.

مناطقی که تحت تاثیر این فعالیت توده های ناپایدار جوی هم قرار دارند درمیان، بیرجند، سربیشه، حاجی آباد زیرکوه، خوسف، قاینات و نهبندان است.

براساس فعالیت توده های ناپایدار جوی احتمال لغزندگی جاده، جاری شدن رواناب محدود، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به سازه ها و ... می رود.

به همین سبب لازم است رانندگان با احتیاط  و با رعایت سرعت مطمئنه در جاده ها برانند و کوهنوردان سعی کنند در این مدت به کوهنوردی نروند.

همچنین عشایر اقدام  به جابجایی نکنند و دستگاه اجرایی و امدادی نیز برای مقابله با حوادث احتمالی آماده باشند.

نکته مهم این که چون فصل برداشت زرشک است به طور حتم زرشک کاران محصول خود را مکان های سربسته و به دور از باران نگهداری کنند تا متحمل خسارت نشوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1547189

مهمترین اخبار ایران و جهان: