نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 12:03

برفروبی بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر راه در کردستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از انجام یک‌هزار و ۳۸۸ کیلومتر برفروبی طی روز گذشته در محورهای استان خبر داد.

فرزاد حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با وجود بارش برف و باران اکثر محورهای استان، با تلاش راهداران باز و هیچ مشکلی در تردد نداریم.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۳۸۸ کیلومتر برفروبی طی روز گذشته در محورهای استان انجام شده است، گفت: این عملیات برفروبی توسط ۹۵ نفر از عوامل راهداری و با بهره‌گیری از ظرفیت ۶۱ دستگاه ماشین آلات انجام گرفته است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان، در بازه زمانی یاد شده ۲۸۴ تن شن و نمک در سطح راه‌های اصلی و فرعی استان مصرف شده است، اذعان کرد: ۳۶ کیلومتر از محورهای غیرشریانی استان توسط هشت نفر از نیروهای راهداری، با استفاده چهاردستگاه ماشین آلات و ۱۵ تن شن و نمک برفروبی شده است.

وی به فعال بودن سامانه بارشی تا روز دوشنبه در استان اشاره کرد و گفت: مردم از سفرهای غیرضرور در این مدت پرهیز کنند و در صورت ضرورت حتما تجهیزات زمستانی را همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در ادامه با بیان اینکه  هر ساله با نزدیک شدن ایام و فصل بارش‌ها راه و شهرسازی خدمات‌رسانی را در قالب طرح زمستانه با همراهی و همکاری دستگاه‌های مختلف در سطح جاده‌ها انجام می‌دهد، عنوان کرد: طرح راهداری زمستانه امسال نیز از 18 آذرماه جاری شروع شده و تا ۲۰ فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در قالب اجرای طرح راهداری زمستانه ۲۴۰ دستگاه ماشین‌آلات شامل ۹۸ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، ۹۷ دستگاه نیمه‌سنگین و ۳۳ دستگاه سبک عملیات برفروبی و روان‌سازی جاده‌ها فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613101

مهمترین اخبار ایران و جهان: