نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 16:23

جامعه در سایه وحدت حوزه و دانشگاه به تمدن اسلامی می‌رسد

امام جمعه اسلام‌آباد غرب گفت: ایجاد وحدت بین دو نهاد حوزه و دانشگاه در حکم برقراری پیوند بین حوزه دین و دانش است و در سایه این پیوند جامعه به تمدن اسلامی می‌رسد.

به‌گزارش خبرگزاری فارس از استان کرمانشاه، حجت‌الاسلام روح‌الله زمانی‌موسوی امام جمعه اسلام‌آباد غرب امروز در همایش حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از محورهای اصلی تقویت، رشد و بالندگی نظام است. 

وی وحدت و ارتباط دانشگاه و حوزه را موجب هم‌افزایی و پیشرفت در کشور دانست و گفت: ایجاد وحدت بین دو نهاد حوزه و دانشگاه در حکم برقراری پیوند بین حوزه دین و دانش است و در سایه این پیوند جامعه به تمدن اسلامی می‌رسد.

همایش وحدت حوزه و دانشگاه در اسلام‌آباد غرب

 

امام جمعه اسلام‌آباد غرب گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با توطئه و نقشه‌هایی، تلاش می‌کنند که دین در نظام جایگاهی نداشته باشد اما وحدت حوزه و دانشگاه نقشه‌های شوم آن‌ها را نقش برآب می‌کند.

کیومرث سبزواری رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اسلام‌آباد غرب نیز در ادامه، اظهار کرد: حوزه و دانشگاه مغز متفکر جامعه هستند و در بیانیه گام دوم انقلاب مسیر پیشرفت جامعه و رسیدن به اعتلای ایران انقلاب اسلامی مشخص شده که این وظیفه مهم بر عهده حوزه و دانشگاه است.

کیومرث سبزواری، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اسلام‌آباد غرب

 

وی تصریح کرد: دشمنان در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی به صورت سازماندهی شده؛ بنیان خانواده‌ها و تمدن اسلامی را مورد هدف قرار داده که دانشگاه و حوزه باید با برنامه‌ریزی‌های علمی توطئه‌های دشمنان را خنثی‌سازی کنند‌.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اسلام آبادغرب گفت: امروز پیشرفت‌های ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف و رسیدن به قله‌های افتخار با حفظ هویت ایرانی اسلامی حاصل تلاش های حوزه و دانشگاه هست.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613445

مهمترین اخبار ایران و جهان: