نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 10:01

قطع یک هفته ای آب شرب در بخش سندرک و روستاها

شهر سندرک و روستاهای سرمازغ، آرنگو پایین با جمعیتی بالغ بر 3هزار نفر به خط انتقال جدید متصل اند و قطعی یک هفته ای آب شرب همزمان این مناطق را درگیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بخش سندرک، در ساعات اولیه  روز چهارشنبه هفته اخیر شهر سندرک و دو روستای همجوار مردم با بی آبی مواجه شده اند و در این بازه زمانی اداره کل آب و فاضلاب هرمزگان هیچ بیانیه یا اطلاعی مبنی بر تعمیر یا توسعه این خطوط صادر نکرده و پیگیری های منطقه ای و شهرستانی هم راه به جایی نبرده است. 

 شهر سندرک و محله سجادیه با بیش از 2هزار نفر، روستای سرمازغ یکهزار نفر  و  روستای آرنگو پایین  که هر دو در فاصله 1 الی 2 کیلومتری مرکز بخش و شهر سندرک هستند از خط جدید انتقال آب استفاده می‌کنند.

خطی که پروژه طولانی مدت آن هنوز در خاطره مردم باقی است و قطعی سه روزه آب موجی از نگرانی و سوال را در بین مردم بوجود آورده است و برای رفع نیاز مردم تانکرهای سیار هم دیده نشده اند. 

  بنا بر اخبار واصله از مسئول پخش آب در شهر سندرک اداره آب و فاضلاب استان به جهت حفاظت از تاسیسات چاه و ایستگاه پمپاژ روستای گرو لوله ها و تجهیزات را باز و عملا این مجموعه از مدار خدمت خارج شده است. 

  اهالی روستای سرمازع می‌گویند؛  مدت زیادی نیست که به شبکه آب شرب شهر سندرک وصل شدیم اما هنوز یک ماه نگذشته دوباره با بی آبی مواجهیم. یک روز ترکیدن لوله، تعمیرات، روز بعد برق نیست و الان یک هفته است که با قطعی و افت فشار برخوردیم دقیقا چه کسی باید پاسخگوی این همه فشار روانی روی مردم باشد.

مصطفی زارعی ساکن شهرک امام علی (ع)  شهر سندرک می‌گوید: بعد از چند روز قطعی آب درون لوله ها با افت شدید همراه است و کسانی که پمپ مکش دارند به محض روشن کردن به بقیه آب نمی‌رسد. 

شهر سندرک سه دبیرستان دخترانه و سه دبیرستان پسرانه شبانه روزی، حوزه علمیه امام علی(ع)  بعنوان جمعیت مقیم دارد که نیاز مبرم به آب آشامیدنی و نظافت دائمی دارند. 

بیماران زمین‌گیر و فاقد توانایی تحرک بدون آب با مشکلات زیادی مواجه هستند، با بررسی های صورت گرفته مسیر عبور سیلاب های فصلی با چاه مذکور نزدیک به 200 متر فاصله طولی است و پیش بینی تخریب این تاسیسات با طغیانهای فصلی تقریبا منتفی است و اگر هم قطعی باشد این سوال مطرح است که  آیا مهندسین و پیمانکار طرح در جانمایی حفر چاه دقت کافی را نداشته است؟

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1612901

مهمترین اخبار ایران و جهان: