نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 09:15

خبرگزاری فارس ، خبرگزاریی که به فرمان رهبری لبیک گفته است

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: خبرگزاری فارس به فرمایشات رهبری که فرمودند کار ها را به جوان ها بسپارید لبیک گفت و واحد دانش آموزی را راه‌اندازی کرد و همچنین دعوت می کنم تا سایر خبرگزاری ها نیز وارد شوند و بخش دانش آموزی را راه‌اندازی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز ، در نشست صمیمانه مدیرکل آموزش و پرورش استان با اعضای واحد دانش آموزی خبرگزاری فارس دانش آموز خبرنگاران این خبرگزاری به بیان مطالبات و سوالات خود پرداختند و خواستار جوابگویی به سوالات خود شدند.

در ادامه این نشست صمیمی نیز محمد خلیل عسکری با بیان اینکه به علاقمندان خبرگزاری فارس و مسئولین این خبرگزاری در فارس تولد دوباره این خبرگزاری را تبریک می گویم ، عنوان کرد: این اقدام زیبا که بخش دانش آموزی شکل گرفته است نشان از تولد دوباره و نو و متناسب با شرایط روز این خبرگزاری نشان می دهد که جامعه را خوب شناخته اند و فهمیده اند و در عمل مسئله را به شما دانش آموزان واگذار کرده اند.

عسکری ادامه داد: این عمل جای تبریک و تقدیر را دارد و همچنین مصداق بارز اجرایی سازی فرمایشات رهبری است هم در بیانیه گام دوم که فرمودند کارها را به جوان ها بسپارید و هم در قسمتی که ایشان در دیدار اخیر دولت فرمودند از همه دولت ها حمایت می کردم از این دولت علاوه بر حمایت تمجید هم می کنم ؛ اما این دولت ضعفی در حوزه رسانه دارد.

 

وی تصریح کرد: در نظم جدید جهانی رهبری وضعیت دنیا را تقسیم کردند که گسترده شدن جبهه مقاومت و انتقال قدرت از غرب به شرق و انزوای آمریکا ، وضعیت موجود جامعه جهانی را این طور تقسیم کردند و درمورد ویژگی های ایران در نظم  جدید جهانی فرمودند ، هم نیروی انسانی خوب و هم موقعیت ویژه منحصر به فرد ژئولوژیک در حوزه جغرافیا دارد و تحلیل می کنند که آمریکا در تمامی بخش دوار انزوا شده است و در یک حوزه قدرت دارد آن هم حوزه رسانه است.

عسکری در ادامه در ارتباط با سند راهبردی آموزش و پرورش که رسانه را به عنوان یکی از ارکان مهم تربیت معرفی می کند اظهار داشت: چهار رکن برای تربیت معرفی می شود از جمله رسانه ، خانواده ، دولت ، نهاد ها و تشکل های مردم نهاد و غیر دولتی ها که یکی از اصلی ترین آنها رسانه است.

وی افزود: که از این جهت خبرگزاری فارس به فرمان رهبری لبیک گفته و در عمل دیده شده است و قابل تقدیر و تحسین است ، تشکر می کنم از دست اندر کاران خبرگزاری در استان و دعوت می کنم سایر خبرگزاری ها نیز وارد شوند و بخش دانش آموزی را راه‌اندازی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز در خصوص شعار خبرگزاری فارس گفت: شعار خبرگزاری فارس هم نیز که گفته شده است ، حقیقت روشن می شود که مصداق قرآنی آن می فرماید «یَوۡمَ تُبۡلَى ٱلسَّرَآئِرُ» راز ها آشکار می شود ، رویکرد این خبرگزاری که سعی دارد برای روشن شدن حقیقت وارد کار زار رسانه ای بشود و شده است این خود یک مدل بسیار زیبایی است که ذهن دانش آموزان می تواند متناسب با این شعار و بر مبنای حقیقت شکل بگیرد.

وی در انتها به گفت و گو و پاسخ به سوالات دانش آموز خبرنگاران خبرگزاری فارس پرداخت و خطاب به آنان گفت: این مأموریت و مسوولیت مهم را باید قدر بدانید و نقش رسانه ای تان را به خوبی تبیین کنید.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594289

مهمترین اخبار ایران و جهان: