نیوز سیتی!
26 آبان 1402 - 09:58

دورنمای توسعه روابط محور مذاکرات مقامات ترکمنستان و ژاپن

وزیر امور خارجه ترکمنستان در گفت‌وگو با رئیس کمیته همکاری‌های اقتصادی ژاپن همکاری‌های جاری و چشم انداز توسعه روابط بین دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان با «هیرویوکی تسوبای» رئیس بخش ژاپنی کمیته همکاری‌های اقتصادی این کشور و ژاپن به صورت آنلاین گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص موضوعات اصلی همکاری‌های جاری و چشم‌انداز توسعه روابط ترکمنستان و ژاپن تبادل نظر کردند.

مرداف در سخنانی با تاکید بر ثبات و مشارکت اقتصادی بلندمدت بین دو کشور به نقش مهم کمیته همکاری‌های اقتصادی ترکمنستان و ژاپن در گسترش روابط در زمینه‌های تجاری و اقتصادی اشاره کرد.

پیشرفت در اجرای توافقات به دست آمده در نشست قبلی کمیته همکاری‌های اقتصادی ترکمنستان و ژاپن در دسامبر سال گذشته در توکیو از دیگر موضوعات بود که در این دیدار مجازی بررسی شد. 

دو طرف بر اهمیت به روزرسانی نقشه راه تفاهم‌نامه همکاری در زمینه زیرساخت‌ها که توسط وزارت امور خارجه ترکمنستان و وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن امضا شده است، تاکید کردند.

علاوه بر این، طی این مذاکرات، طرفین بر توسعه بیشتر روابط در زمینه‌های انرژی، گاز، پالایش نفت، حمل‌ونقل و ارتباطات و همچنین مسائل زیست محیطی تمرکز کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1574745

مهمترین اخبار ایران و جهان: