نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 12:30

مازندران تحت پوشش اینترنت پرسرعت 5G قرار می‌گیرد

مدیر مخابرات منطقه مازندران با بیان اینکه تکنولوژی ۵G را یکی از بروزترین راه‌های ارتباطی است، اظهار کرد: در راستای بهره‌مندی مشترکان همراه در استان مازندران، ۱۸۰ سایت همراه با امکان ارائه اینترنت پرسرعت ۵G در حال راه‌اندازی است که تاکنون ۳۹ نقطه از آن به شبکه ارتباطی کشور متصل و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، علی نوروزی طی گفت‌وگویی با تبریک چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه تکنولوژی ۵G را یکی از بروزترین راه‌های ارتباطی است، اظهار کرد: در راستای بهره‌مندی مشترکان همراه در استان مازندران، ۱۸۰ سایت همراه با امکان ارائه اینترنت پرسرعت ۵G در حال راه‌اندازی است که تاکنون ۳۹ نقطه از آن به شبکه ارتباطی کشور متصل و به بهره‌برداری رسید.

مدیر مخابرات منطقه مازندران اضافه کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی انجام شده، باقی‌مانده سایت‌ها نیز تا پایان امسال به‌صورت کامل نصب و راه‌اندازی خواهند شد.

نوروزی با اشاره به اینکه تکنولوژی ۵G پهنای باند تلفن همراه است که در نهایت جایگزین یا تقویت کننده اتصال ۴G خواهد شد، تصریح کرد: با این تکنولوژی سرعت دانلود و آپلود بسیار سریع‌تر خواهد بود.

وی یادآور شد: همچنین تاخیر یا مدت زمانی که دستگاه‌ها برای برقراری ارتباط با شبکه‌های بی‌سیم نیاز دارند نیز به شدت کاهش می‌یابد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655556

مهمترین اخبار ایران و جهان: