نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 22:51

بهره‌برداری از ۱۰ پروژه حوزه راهداری نیشابور در دهه فجر

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیشابور از اجرای لکه گیری هندسی در ۲۰ کیلومتر و روکش آسفالت گرم در ۲۷ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۸۴ میلیارد تومان در بزرگراه نیشابور_ سبزوار خبر داد.

مجید مفیدی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: عملیات لکه‌گیری هندسی و روکش آسفالت گرم در بزرگراه نیشابور_ سبزوار،  نیشابور_ مشهد(لاین رفت وبرگشت) نیشابور_کاشمر، نیشابور_تربت حیدریه، کلاته محمدجان_ برزنون، بوژان و آبروان با اعتبار بالغ بر ۸۴ میلیارد تومان اجرا و به بهره‌برداری رسید.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیشابور بیان کرد: بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی، محورهای روستایی آبقوی، نوبهار، دهنو لگزی و خایسک به طول ۶ کیلومتر با اعتبار بالغ به ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون  تومان نیز اجرا و به بهره‌برداری رسید .

وی با اشاره به ادامه قراردادهای راهداری اضافه کرد: ادامه عملیات لکه‌گیری هندسی و روکش آسفالت گرم در بزرگراه نیشابور_ سبزوار و نیشابور_ مشهد به طول ۳۰ کیلومتر، کمربندی رفت و برگشت ۱۲ کیلومتر، محور خیام گلبو و محور کاشمر نیز در دستور کار پیمانکار ادره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی قرار دارد که با مساعد شدن وضعیت جوی انجام خواهد شد. 

مفیدی‌فر تصریح کرد: مطابق ۳ قرارداد منعقد شده با پیمانکاران از طرف اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی در ۲۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان برای  بهسازی و عملیات خاکی در محورهای روستایی ( نوبهار – دهنو لگزی – زیگ - قاسمیه –برمهان – خایسک  – فهنه  –  بار – بجنو - دزق– فاضل آباد، چهار گوشلی –حیدر آباد –بقیع ) توسط پیمانکاران مربوطه در حال اجرا است .

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیشابور عنوان کرد: مبلغ ۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان برای تعمیر و مرمت ابنیه فنی با پیمانکاران منعقد شده است‌ همچنین بهسازی راه‌های فرعی و روستای با آسفالت سرد به طول ۱۵ کیلومتر با هزینه بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان، اجرای یک دستگاه پل باکسی ۲ متری در محور روستایی بوژان با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان، اجرای عملیات لایه حفاظتی اسکراپ سیل در محور فیروزه_عیدا‌لله‌گیو، حصارگل، به طول ۲۰ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۴ میلیارد تومان اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

وی تشریح کرد: برای ایمن‌سازی تقاطع‌های فرعی به اصلی ( روستایی)، در بزرگراه نیشابور_ مشهد و نیشابور_سبزوار، (عباس آباد - عشرت آباد - حسین آباد ناظر- دشت - ادگ - رحیم آباد - محمود آباد فضل) با  ۲۵عدد تیر چراغ برق با اعتبار ۷میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، خط کشی راه روستایی ۶۰۰ کیلومتر غیرمفید و بزرگراه ۲۰۰ کیلومتر غیرمفید با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656356

مهمترین اخبار ایران و جهان: