نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 00:08

امام جمعه ارومیه: دانش‌آموزان اوضاع قبل از انقلاب را مطالعه کنند

امام جمعه ارومیه گفت: مردم قبل از انقلاب شاهد بودند که کشور ما استقلال از ابعاد سیاسی، اقتصادی و نظامی نداشت و در اختیار بیگانگان بود و دانش آموزان لازم است دوران قبل از انقلاب را مطالعه کنند تا تحولات را دریابند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در مدرسه پسرانه شهید قاسم سلیمانی ناحیه یک ارومیه اظهار داشت: دشمنان همواره برای آسیب به انقلاب و نظام اسلامی توطئه چینی می کنند و راه مقابله با این تبلیغات این است که اهداف انقلاب، شخصیت امام خمینی(ره) و جریان انقلاب اسلامی و علت این همه جانفشانی در راه این هدف والا مطالعه و تبیین شود.

 وی با بیان اینکه شعار اساسی انقلاب شکوهمند اسلامی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است، اضافه کرد: مردم قبل از انقلاب شاهد بودند که کشور ما استقلال از ابعاد سیاسی، اقتصادی و نظامی نداشت و در اختیار بیگانگان بود و دانش آموزان لازم است دوران قبل از انقلاب را مطالعه کنید تا تحولات را دریابند.

 قریشی ادامه داد: همه مردم دنیا به تاریخشان اهمیت می دهند حتی کشورهایی که تاریخ جامعی ندارند برای خودشان تاریخ سازی می کنند و این بیانگر اهمیت تاریخ و مطالعه آن است.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: انقلاب اسلام به خاطر همین سه محور استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به وجود آمد؛ در دوران قبل انقلاب مسأله اسلام زدایی مطرح بود و مردم با تبعیت از امام راحل جمع شدند و انقلاب اسلامی شکل گرفت.

 حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: اگر ما غفلت و سستی کنیم، ظالمان و ستمگران برکشور ما تسلط پیدا می‌کنند و جنایتی که برمردم غزه وارد می کنند، بیشتر از آن را برای ما تحمیل کرده و اجرا می کنند.

 وی تاکید کرد: ما باید خودمان را از نظر معرفتی آماده کرده و مسلط به تمام علوم و فنون کنیم تا از کشورمان محافظت کنیم.

 در ادامه این آیین زنگ انقلاب در مدرسه شهید سلیمانی ارومیه نواخته شد. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656412

مهمترین اخبار ایران و جهان: