نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 14:33

پروژه رفع تنش آبی استان اردبیل نیازمند 60 هزار میلیارد ریال اعتبار است

استاندار اردبیل گفت: عملیات اجرایی پروژه رفع تنش آبی استان اردبیل در سفر آینده رئیس جمهور به استان اردبیل آغاز می‌شود که نیازمند 60 هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد‌ عاملی ظهر امروز در نشست بررسی آخرین وضعیت مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: از ۱۲ شهرستان استان اردبیل، ۸ شهرستان درگیر تنش آبی است و در حال حاضر باتوجه به کمبود بارش‌ باران و برف در فصل پاییز سبب کاهش حجم سد یامچی شده و اقدامات اضطراری مدیریت آب در مرکز استان آغاز شده است.

وی افزود: برای رفع تنش آبی ۸ شهرستان استان اردبیل، برنامه‌ریزی‌های جامع صورت گرفته است و این پروژه نیازمند اعتبار ۶۰ هزار میلیارد ریالی است و اقدامات لازم جهت تأمین این اعتبار از منابع ملی آغاز شده است و عملیات اجرایی پروژه فوق که اهمیت ویژه‌ای برای استان دارد در دومین سفر رئیس جمهور که در آینده نزدیک صورت می‌گیرد، آغاز می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: در اولین دور سفر رئیس جمهور به استان اردبیل که سال گذشته انجام شد، ۹۳ مصوبه با اعتباری بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال مصوب شد که تا به امروز حدودا ۴۶ هزار میلیارد ریال تأمین اعتبار شده است.

تامین اعتبار ۶۰ هزار میلیاردی برای پایاب سد خداآفرین

عاملی تصریح کرد: پایاب سد خداآفرین یکی از پروژه‌های مهم استان اردبیل است که طی سالیان گذشته بلاتکلیف بود و طی ۲ سال اخیر بررسی وضعیت و برنامه‌ریزی لازم جهت آغاز مجدد عملیات اجرایی این پروژه مهم در دستور کار بوده و ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شد که نهایتا اعتبار فوق برای پروژه پایاب سد خداآفرین تأمین شد.

وی ادامه داد: راه آهن اردبیل-میانه با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد بوده که در ایستگاه پایانی قرار دارد و در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی، مصوبه ۷ هزار میلیارد ریالی توسط وزیر امضاء شد که با تخصیص کامل اعتبار فوق در ماه جاری، راه‌آهن اردبیل - میانه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624256

مهمترین اخبار ایران و جهان: