نیوز سیتی!
18 بهمن 1402 - 16:40

کسب مقام نخست مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح در مشهد توسط سپاه پاسداران

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سی و چهارمین دوره مسابقات دوسالانه قرآن کریم نیروهای مسلح که در مشهد برگزار شد مقام نخست را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در آیین پایانی این دوره از مسابقات اظهار کرد: در بخش کارکنان پایور پس از سپاه پاسداران، فرماندهی انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به ترتیب مقام دوم و سوم تیمی این مسابقات را کسب کردند و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رتبه چهارم را کسب کرد.

سردار حسین محبی افزود: در بخش کارکنان وظیفه نیز فرماندهی انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ترتیب رتبه نخست تا چهارم را از آن خود کردند.

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات، ۲۳۲ نفر از برگزیدگان نیروهای مسلح از ۱۶ بهمن در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰، ۱۵، ۱۰ و پنج جزء، اذان، مفاهیم و نکات تفسیری با هم رقابت کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی به شرکت کنندگان در سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیروهای مسلح گفت: قرآن حاصل و خروجی بعثت و شان نبوی پیامبر اکرم (ص) است.

حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی افزود: امامت و رهبری امت نیز استمرار شان و لایق آن حضرت است و مادامی که امت به معنای واقعی پیرو و متمسک به این ۲ ثقل که حقیقت اسلام ناب هستند باشد هرگز توطئه ها و فتنه ها و تهاجم دشمنان و شیاطین نمی‌تواند آنها را از صراط مستقیم خارج و گمراه کند.

وی ادامه داد: امیدوارم اینک که در پرتو انقلاب اسلامی بعثت و انقلاب الهی تولدی دوباره یافته است و ما متنعم به نعمت ولایت فقیه و حکمرانی خدایی شده ایم قدردان و حافظ آن بوده و روز به روز در اندیشه و عمل و تمسک ما به قرآن و ولایت در حال پیشرفت و تعالی باشیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جامعه قرآنی ما باید در تمام عصرها در شناخت و درک و گسترش و تعمیق معارف قرآنی تحت رهبری و ولایت نایب امام زمان(عج) موفق و در جهاد تبیین و روشنگری برخاسته از آیات الهی توفیق بیشتری بیابند که سرچشمه بصیرت و استقامت، قرآن است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1664412

مهمترین اخبار ایران و جهان: