نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 14:10

بهره‌برداری از اولین واحد مرکز پرورش و تکثیر آهو و جبیر در بخش افزر شهرستان قیروکارزین

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین از راه اندازی و بهره برداری از اولین واحد مرکز پرورش و تکثیر آهو و جبیر در بخش افزر این شهرستان خبر داد و گفت: این مرکز در گام نخست با 7 آهوی مولد به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، عباس قائدی در زمینه راه اندازی مرکز پرورش و تکثیر آهو و جبیر اعلام کرد: محیط زیست تمام تلاش خود را برای گسترش این گونه طرح ها به کار خواهد بست؛ چرا که اعتقاد بر آن است که اینگونه طرح ها مقدمات حفاظت مشارکتی از حیات وحش است.

وی ادامه داد: این طرح در روستای کردیل با هزینه ای بالغ بر 30 میلیارد ریال در زمینی به مساحت تقریبی 30 هزار متر مربع احداث و اقدام به راه اندازی مرکز تکثیر پرورش آهو و جبیر شده است که فعلا تعداد ۷ راس آهوی مولد از استان خراسان جنوبی زنده‌گیری و به این مرکز در شهرستان قیروکارزین منتقل شده است. 

قائدی افزود: رایزنی ها به منظور افزایش این تعداد آهو با جدیت ادامه دارد و سعی بر آن است که در آینده ای نه چندان دور تعدادی بیشتر از این  گونه ها به این سایت منتقل شود.

وی ادامه داد: مراکز تکثیر و پرورش گونه‌های حیات‌وحش مانند کل و بز، قوچ و میش، جبیر، آهو و گوزن با اهداف مختلفی از جمله حفظ و احیای این گونه‌ها، شکار و مصرف پروتئینی ایجاد می شوند.

قائدی با طرح این سوال که چه باید کرد تا عطش شکار و مصرف گوشت حیات وحش بدون اینکه آسیبی به محیط زیست شکننده و زخم خورده وارد شود، فروکش کند؟ پاسخ داد: یکی از این راه‌ها ایجاد مراکز تکثیر و پرورش گونه های جانوری، قرق های اختصاصی و راه اندازی شکارگاههای خصوصی است.

وی گفت: فعالیت این مراکز در صورتی که به درستی اجرا و بهره برداری شود می تواند تاثیرگذار باشد.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641912

مهمترین اخبار ایران و جهان: