نیوز سیتی!
30 دی 1402 - 10:25

ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مدیریت بحران تأمین آب در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: در راستای تأمین آب شرب پایدار استان اردبیل به‌ویژه مرکز استان، برنامه‌های مورد نیاز از سوی دستگاه‌های مربوط تدوین و عملیاتی شده و از ابتدای دولت سیزدهم با جدیت در حال پیشرفت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد‌ عاملی صبح امروز در شورای مدیریت منابع آب استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر برای تأمین آب شرب بسیاری از مناطق استان اردبیل مشکل جدی وجود ندارد ولی تأمین آب شرب مرکز استان دارای مشکلات جدی بوده که نیازمند یک برنامه کوتاه‌مدت عملیاتی است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات آغاز شده، افزود: سال‌های سال برنامه‌ریزی و اقدام برای تأمین آب پایدار رها شده بود که از ابتدای دولت سیزدهم این مسئله با جدیت در حال پیشرفت است، اما طبیعتاً با توجه به حجم پروژ‌ه‌ها زمان‌بر می‌شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: وضعیت فعلی و ماه‌های آینده تأمین آب شرب مرکز استان اردبیل در شرایط نامطلوبی قرار دارد و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت آمادگی برای شرایط بحرانی و همچنین تامین آب پایدار در بلندمدت در دست اقدام است.

اصلاح الگوی مصرف جزو اولویت‌های حوزه آب

عاملی با بیان اینکه مدیریت مصرف آب و صرفه‌جویی مناسب از سوی مردم دارای اهمیت است، تصریح کرد: مصرف آب شرب در عموم حوزه‌ها غیراصولی و نادرست بوده که نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوط با صداوسیما در راستای فرهنگ‌سازی اصلاح الگوی مصرف است.

وی بیان کرد: در حوزه آب کشاورزی نیازمند یک اصلاح اساسی هستیم و باید به این موضوع توجه داشت که آب فقط برای شرب نبوده و باید با اقدامات تخصصی لازم آب مورد نیاز به شکل اصولی برای کشاورزی و صنعت تأمین شود.

گفتنی است، استاندار اردبیل در این نشست هم‌چنین اداره‌کل هواشناسی استان را مکلف کرد تا نسبت به پژوهش، تدوین و اطلاع‌رسانی عمومی در رابطه با تغییرات اقلیمی استان، اقدامات لازم را صورت دهد.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1643212

مهمترین اخبار ایران و جهان: