نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 15:57

معاون رییس‌جمهور: سال آینده ۵۰ طرح و پروژه در لرستان تکمیل می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور توازن توسعه و عدالت بین استانی را یکی از رویکردهای مهم دولت سیزدهم برشمرد و گفت: سال آینده ۵۰ طرح و پروژه در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دلفان، داوود منظور ظهر امروز در آئین آبگیری سد ایوشان، ضمن گرامی‌داشت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: خدا را شاکریم به برکت جمهوری اسلامی امروز شاهد این هستیم که علی‌رغم همه فشارهای خارجی اما کشور رو به پیشرفت است.

وی خاطرنشان کرد: لرستان از استان‌هایی است که با توجه به عقب‌ماندگی‌های تاریخی، باید ویژه به آن توجه کنیم و به پروژه‌ها و طرح‌های زیرساختی آن شتاب دهیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه تا پایان سال آینده ۵۰ طرح و پروژه در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: در حوزه آموزش عالی، بهداشت، آبرسانی، سد و ... طرح‌های زیادی در استان داریم که با جدیت پیگیری می‌شود.

منظور بیان داشت: در سازمان برنامه و بودجه خود را متعهد می‌دانیم که شاخص‌های توسعه‌یافتگی را در بین استان‌های مختلف به هم نزدیک کنیم.

 وی، توازن توسعه و عدالت بین استانی را یکی از رویکردهای مهم دولت سیزدهم عنوان و تصریح کرد: در تلاش هستیم پروژه‌های نیمه‌تمام کشور را به نتیجه برسانیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به آبگیری سد تاج امیر دلفان، تصریح کرد: از سال ۹۰ این طرح شروع و تا ابتدای این دولت ۴۰ درصد پیشرفت داشت، اما به همت دولت سیزدهم امروز شاهد بهره‌برداری از این سد هستیم.

منظور ادامه داد: امیدواریم با توسعه کشاورزی روزآمد و با استفاده از روش‌های نوین در لرستان با ظرفیت‌های توسعه کشاورزی و دامداری، بتوانیم اشتغال، تولید، ارزش افزوده و رفاه بالاتر را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری لرستان به ۹ درصد کاهش یافته، افزود: همچنین رشد اقتصادی در لرستان طی ۲ سال اخیر شتاب گرفته و از ر‌کورد اقتصادی خارج شدیم.

معاون رئیس‌جمهور بیان داشت: مجموعه این طرح‌ها با هدف حمایت توسعه کسب و کارها و حدمات عمومی برای مردم است.

معاون رئیس جمهور آبیاری سد ایوشان را از کارهای بزرگ دولت خواند و گفت: ۱۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی مشروب می‌شود.

منظور ادامه داد: آب الفبای عمرانی است و ما باید بتوانیم آن را به خوبی مدیریت، تجمیع و ذخیره سازی کرده و با بهره‌وری به کار گیریم.

وی با بیان اینکه لرستان ظرفیت بالایی در زمینه تامین کالاهای اساسی دارد، افزود: در استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان، گیلان و مازندران نباید واردکننده کالاهای اساسی باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان داشت: واردات بیش از ۱۵ میلیارد دلار کالاهای اساسی نشان می‌دهد به خوبی از این ظرفیت استفاده نکرده‌ایم.

منظور، سیاست دولت را حمایت از تولید کشاورزی عنوان و خاطرنشان کرد: با خرید تضمینی گندم در سال گذشته و با قیمت مناسب، امسال شاهد بودیم که ده و نیم میلیون تن گندم تولید و خریداری شد.

وی اظهار کرد: در خصوص برنج، دانه‌های روغنی و سایر محصولات اساسی کشاورزی نیز باید رویکرد مشابهی را دنبال کنیم و به زودی بتوانیم جشن خودکفایی محصولات کشاورزی را بگیریم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه پروژه‌های بیمارستانی لرستان نیز به طور خاص مورد توجه ما قرار دارد، گفت: امروز از بیمارستان نیایش بازدید خواهیم کرد و با پشتبانی لازم این پروژه را به هر چه زودتر بهره‌برداری برسانیم. 

منظور تصریح کرد: تا پایان سال، ۱۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های استانی اختصاص خواهیم داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654612

مهمترین اخبار ایران و جهان: