نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 21:51

جذب ۷۳ درصد اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور در مازندران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: تاکنون ۷۳ درصد از اعتبارات عمومی مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان جذب شد. ‎

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، فرج الله فتح الله پور عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان اعتبارات جذب شده مازندران از اعتبارات عمومی مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان تاکنون ۷۳ درصد براورد شده است.

وی افزود: روند تخصیص اعتبارات عمومی مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان تاکنون رضایت بخش بوده است و با تخصیص به موقع اعتبارات مصوب سفر می توان بسیاری از طرح های مهم و زیرساختی استان همانند بخش آب، حمل و نقل و فاضلاب را به سرانجام رسانده و به بهره برداری می رسند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با اعلام اینکه اعتبارات لازم برای حوزه های مهم و توسعه ای استان نقش پیشران و پشتیبان داشته و در تحقق رشد اقتصادی مازندران بسیار اثرگذار هستند، تصریح کرد: برای دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی در مازندران هدفگذاری مطلوب انجام شده است هرچند لازمه تحقق این مهم استفاده و بهره گیری مطلوب از ظرفیت های موجود، افزایش بهره وری، جلب و جذب بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی خواهد بود.

فتح الله پور متذکر شد: تهیه و تدوین برنامه عملیاتی رشد اقتصادی ۸ درصدی مازندران انجام شده و ابلاغ آن به دستگاه های اجرایی مازندران صورت گرفت.

وی تأمین انرژی برق و گاز را یکی از مهمترین موارد رشد اقتصادی استان دانست و یادآور شد: در این حوزه مشکلات موجود کشوری و استانی بوده و در این بین ناترازی هایی مشاهده می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با اشاره به تصمیمات لازم برای رفع مشکل ناترازی در تأمین و مصرف برق و گاز، متذکر شد: برای این منظور تصمیم گیری شد دستگاه های اجرایی مازندران برنامه های عملیاتی خود را در این بخش ارایه دهند.

وی یادآور شد: زمینه دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی مازندران با تخصیص به موقع اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور، تکمیل و بهره برداری از طرح های مهم و زیرساختی، محقق می شود.

فتح الله پور تصریح کرد: با ابلاغ برنامه رشد اقتصادی مازندران، ریل گذاری مناسب برای دستگاه های اجرایی استان در مسیر تحقق اهداف عالی انجام می شود.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی میزان یک هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال منابع سرمایه گذاری پیش بینی شد، بیان کرد: بخشی از اعتبار از محل بودجه عمومی و بخش های مختلف همانند سرمایه گذاری بخش خصوصی، پرداخت تسهیلات بانکی از محل صندوق توسعه ملی و منابع شهرداری ها تأمین می شود.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1653856

مهمترین اخبار ایران و جهان: