نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 16:48

افزایش 7 دلاری طلا

قیمت طلا در بازارهای جهانی بیش از 7 دلار افزایش یافت و هر اونس 2035.29 دلار فروخته شد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز به علت ثبات بازارهای ارز و دلار افزایش یافت و هر اونس با 7 دلار و 22 سنت افزایش 2035.29 دلار فروخته شد.

روند افزایشی دلار متوقف شده است و هر چه ارزش دلار کاهش یابد، قیمت طلا ارزان‌تر و تقاضا برای آن بیشتر می‌شود.

تاجران روز گذشته در مورد کاهش نرخ بهره در آمریکا دچار شک شدند و دوباره به ارزیابی آن پرداختند که سبب شد تا قیمت طلا به کمترین رقم 3 هفته گذشته کاهش یابد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 6 دلار و 69 سنت افزایش 2034.76 دلار فروخته شد.

ریکاردو اونجلیستا، تحلیلگر ارشد بازار گفت، همه در مورد کاهش نرخ بهره در ماه مارس خوش‌بین هستند... اما در پایان ماه دسامبر، این امر به نوعی تغییر کرد و نشانه‌هایی از قدرت انعطاف‌پذیری از خود نشان داد.

تعداد فرصت‌های شغلی بیش از انتظار در هفته گذشته، به همراه نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا که بیانگر ابهام در مورد زمان‌بندی کاهش نرخ بود، سبب شد تا انتظار برای شروع کاهش نرخ بهره آمریکا تضعیف شود.

از این رو، اکنون 58 درصد از بازار طلا پیش‌بینی می‌کنند، در نشست بانک مرکزی آمریکا در 19 تا 20 ماه مارس، نرخ بهره کاهش یابد.

کاهش نرخ بهره، هزینه‌های نگهداری طلا را کاهش می‌دهد.

بانک HSBC در یادداشتی نوشته است: «قیمت طلا همچنان بالای 2 هزار دلار در هر اونس باقی مانده است. خط سیر کوتاه‌مدت طلا افزایشی به نظر می‌رسد... اگر فدرال رزرو از کاهش نرخ بهرخ صرف‌نظر کند، قیمت اونس جهانی ممکن است کاهش یابد.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632212

مهمترین اخبار ایران و جهان: